تبیان، دستیار زندگی
مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر اعلام کرد: همزمان با ایام سالروز متجاوز بودن رژیم بعثی عراق در جنگ تحمیلی توسط سازمان ملل متحد، کتاب (آلبوم) مصور فاخر حماسه مقاومت و فتح خرمشهر در موزه
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رونمايي يکي از آثار بنياد حفظ و نشر دفاع مقدس در موزه صلح هيروشيما

موزه صلح هیروشیما،بنیاد حفظ و نشر دفاع مقدس،آثار

مدير مرکز فرهنگي دفاع مقدس خرمشهر اعلام کرد: همزمان با ايام سالروز متجاوز بودن رژيم بعثي عراق در جنگ تحميلي توسط سازمان ملل متحد، کتاب (آلبوم) مصور فاخر حماسه مقاومت و فتح خرمشهر در موزه صلح هيروشيما در ژاپن رونمايي و به نمايش عمومي درآمد.

به گزارش ايرنا ، "نادر دريابان" با اعلام اين خبر افزود: اين کتاب نفيس در سال جاري توسط بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس و به مناسبت بيست و ششمين سالگرد آزاد سازي خرمشهر منتشر شده که در آن دفاع، مقاومت و درهم کوبيدن متجاوزان بعثي از ميان تصاوير نفيس حماسه بزرگ خرمشهر بازگو مي شود.

وي خاطرنشان کرد: اهداي اين کتاب به موزه هيروشيما در راستاي همکاري موزه دفاع مقدس خرمشهر و موزه صلح ژاپن انجام شده و بزودي نيز يک مجموعه تصويري از جنايات آمريکا در هيروشيما و در خلال بمباران اتمي اين شهر به مرکز فرهنگي دفاع مقدس خرمشهر اهدا و از آن رونمايي خواهد شد.

مدير مرکز فرهنگي دفاع مقدس خرمشهر گفت: سال آينده حد فاصل سالروز آزاد سازي خرمشهر و سالروز بمباران اتمي هيروشيما دو مجموعه تمبر از جنايات صداميان و آمريکاي جنايتکار در اين دوشهر منتشر و به موزه صلح هيروشيما ميز اهدا مي شود.

دريابان با اشاره به اهداي کتاب مصور "حضور زنان در حماسه دفاع مقدس" و کاريکاتور اشغال به موزه صلح ژاپن گفت: همکاري اين دو موزه توسعه بيشتري خواهد يافت.

"ميکي ناگاهيرا" از مسئولين موزه صلح هيروشيما درنامه اي ضمن تشکر از اهداي کتاب خرمشهر به اين موزه، اين کتاب را اثري ارزشمند در موزه هيروشيما توصيف کرد.

کتاب عکس خرمشهر هشتمين جلد از کتابهاي جنگ تحميلي است که توسط بنياد حفظ و نشر ارزشهاي دفاع مقدس به چاپ رسيده است.