تبیان، دستیار زندگی
اگر خانواده دچار تشنج روحی و فكری شود خانواده نمی‌تواند استحكام داشته باشد و نمی تواند به وظیفه‌ی الهی، انسانی و فیزیكی‌اش بپردازد و این باعث مشکلات در خانواده می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خانه ای امن ، بهترین راه حل

خانه

خانه امن ، بستری مناسب برای پیشگیری از جرم و جنایت

یک قاضی دادگستری گفت: محیط خانواده مهم ترین و مقدم ترین نهاد اجتماعی برای تربیت و آموزش است که خود بستری برای جلوگیری از جرم و جنایت است.

قاضی کوه کمره ای در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی برنا در خصوص تاثیر خانواده در پیشگیری از جرم وجنایت گفت: محیط خانواده مهمترین و مقدم ترین نهاد اجتماعی برای تربیت و آموزش و حمایت از اعضای خود و پیشگیری از وقوع جرم و جنایت است.

خشونت
این حق کودکان است که در خانواده و جامعه ای بدون خشونت بزرگ شوند ، این حق را از آن ها نگیریم.

وی در ادامه افزود: اگر خانواده دچار تنش روحی و فكری شود ، نمی‌تواند استحكام داشته باشد و نمی تواند به وظیفه‌ی الهی، انسانی و فیزیكی‌اش بپردازد و این باعث مشکلات در خانواده واجتماع می شود.

اگر خانواده ها، خانه ای امن برای فرزندان به وجود آورند خود بستری برای جلوگیری از جرم و جنایت است.

کوه کمره ای نظر خود را نسبت به بقای نهاد خانواده بسیار خوش‏بینانه‏ عنوان كرد و گفت:معتقدم جامعه بدون خانواده قابل تداوم نیست. خانواده میراثی اجتماعی است كه ما از نیاكانمان می‏گیریم و به فرزندانمان منتقل می‏كنیم اما برای بررسی كاركردهای آن، باید نهاد خانواده را با دنیای روز انطباق دهیم چرا كه خانواده جدید در دنیای جدید تبلور می‏یابد.

مطمئن ترین تضمین برای ماندگاری خانواده و تعهد افراد نسبت به هم پیوند عمیق عاطفی است که ضامن بقای این نهاد  در زمان بوجود آمدن بحران است.

این قاضی دادگاه اظهار کرد: اگر خانواده ای دچار ضعف باشد و اگر پیوند عاطفی درون خانواده از میان برود ، این نهاد دیگر به عنوان گروه نخستین شناخته نخواهد شد چرا كه در بسیاری از موارد ، وقتی فضای عاطفی به شدت كاهش می‏یابد و شاهد پادگان شدن خانواده هستیم كه از ماهیت اصل خود به دور افتاده و با ابزارهای دیگری كنترل می‏شود. که خود برای خانه و برای جامعه مشکل ساز است ولی اگر خانواده مستحکم وقوی باشد هیچگاه مشکل در آن بروز نخواهد کرد و در صورت بروز مشکل حل و رفع آن ممکن است.

گردآوری : داوودی

مقالات مرتبط :

نقش خانواده در بهداشت روانی

24 نشانه خانواده خوشبخت

آسیب شناسی خانواده

یك خانواده ی سالم چگونه خانواده ای است ؟

خانواده ، كانون آرامش یا بحران ؟

خانواده موفق وخانواده ناموفق