تبیان، دستیار زندگی
برای نخستین بار در تاریخ 45 ساله لیگ دسته اول فوتبال آلمان تیمی تازه‌وارد به بوندس‌لیگا توانسته، بلافاصله بعد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"ریبری" ستاره درخشان بوندس لیگا

فرانک ریبری

برای نخستین بار در تاریخ 45 ساله لیگ دسته اول فوتبال آلمان تیمی تازه‌ وارد به بوندس‌لیگا توانسته بلافاصله بعد از صعود، قهرمان نیم‌فصل این مسابقات شود و  "رانگنیک" سرمربی هوفنهایم در جمع "ترین‌های" بوندس‌لیگا قرار گیرد.

به نقل از ایسنا ، باشگاه هوفنهایم در پی تساوی یک بر یک در مقابل شالکه به عنوان قهرمانی نیم‌فصل نخست لیگ دسته اول فوتبال آلمان دست یافت. البته فرانک ریبری از بایرن مونیخ ستاره درخشان نیم فصل این مسابقات نام گرفت:

*درخشان‌ترین ستاره نیم‌فصل : "فرانک ریبری"

فرانک ریبری

شکی نیست که پیوستن وی به باشگاه پرآوازه بایرن مونیخ ، نه تنها تأثیر بسزایی در تقویت این تیم داشته، بلکه در مجموع  جذابیتی خاص به لیگ دسته اول فوتبال آلمان بخشیده. صحبت از فرانک ریبری ، هافبک تکنیکی و پرسرعت تیم ملی فرانسه است که از یکسال و نیم قبل در بایرن مونیخ توپ می‌زند.

"ریبری" که عنوان فوتبالیست سال در آلمان و فرانسه را یدک می‌کشد، با پاس‌های دیدنی ، تکنیک فوق‌العاده و گل‌های زیبا ، رنگی خاصی به پیکارهای نیم‌فصل اول بخشید. جالب است بدانید که وی از لحاظ رنگ کفش هم منحصربه‌ فرد است و با کفش‌های سیاه، سبز چمنی و حتی صورتی، قدم به میدان بازی گذاشته است.

این فوتبالیست 25 ساله در نخستین دیدارهای بایرن در فصل جاری به علت مصدومیت غایب بود اما با بازگشت به صحنه موفقیت را به این تیم هدیه کرد. ریبری در رسیدن تیمش به عنوان نایب‌قهرمانی نیم فصل نقشی کلیدی ایفا کرده است.

*موفق‌ترین سرمربی نیم‌فصل: "رالف رانگنیک"

رالف رانگنیک

رالف رانگنیک ، سرمربی هوفن‌هایم که به خاطر اظهارات بیش از اندازه کارشناسانه‌اش به "پرفسور فوتبال" شهرت یافته، توانسته است با حمایت مالی یکی از سرپرستان این باشگاه، تصورات خود از فوتبالی تهاجمی را متحقق سازد. این مربی 50 ساله در نیم‌فصل اول بوندس‌لیگا نه تنها از بازیکنانی نسبتا گمنام ، تیمی منسجم ساخت بلکه با ارائه فوتبالی جذاب و تهاجمی ، باعث افزایش کیفیت بوندس‌لیگای آلمان شد. هوفن‌هایم در 17 بازی نیم‌فصل،42 گل به ثمر رسانده و از این لحاظ همه تیم‌ها را پشت سر گذاشته است.