تبیان، دستیار زندگی
فریدون زندی بازیکن آلکی قبرس که در بین خود بازیکنان تیم ملی هم محبوب است و دایی اعتقاد زیادی به او دارد ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زندی: می خواهم همبازی باقری شوم

فریدون زندی بازیکن ایرانی تیم فوتبال آپولون

فریدون زندی بازیکن آلکی قبرس که در بین خود بازیکنان تیم ملی هم محبوب است و علی دایی اعتقاد زیادی به او دارد این روزها دوران آماده سازی بعد از مصدومیت را طی می کند و تلاش می کند به بهترین نحو خود را برای دیدار مقابل کره آماده کند.

بالاخره این مصدومیت برطرف شد؟

خدا را شکر مصدومیتم را به خوبی و به موقع به اتمام رساندم. مصدویت بدموقعی بود که مرا در اوج آمادگی ناکام گذاشت دقیقا در روزهایی که بهترین بازی ها را انجام می دادم مصدوم شدم و باعث شد چند ماه از صحنه اول فوتبال دور باشم.

از آلکی راضی هستی و پشیمان نیستی از این که این تیم را انتخاب کردی؟

پشیمان نیستم، ولی بازیکنان این تیم نتوانستند آن طور که باید در این تیم بازی کنند فعلاً جایگاه خیلی خوبی در جدول نداریم و همه امیدمان این است تا در نیم فصل دوم تلاشمان دو چندان شود تا لااقل بتوانیم یکی از سهمیه های باشگاه های اروپا را به دست آوریم.

بازی ایران با امارات چطور بود؟

خیلی سخت بود، با آن اماراتی که در دوره قبل با آنها بازی کرده بودیم خیلی تفاوت داشت آن امارات کجا ، این امارات کجا ، نیمه اول فشار زیادی روی تیم ملی ایران آوردند و با گل زودهنگامی هم که به ثمر رساندند خود را برنده نهایی می دانستند، ولی با تغییر سیستم مربیان، در نیمه دوم این ایران بود که توانست بر بازی مسلط شود و فشار آنها را مهار کند و دیدید که گل دقیقه 82 کریم باقری نقشه های اماراتی ها را بر باد داد و باعث شد آنها نتوانند برنده باشند و امتیازهای بین ایران و امارات تقسیم شد.

پیش از دیدار با امارات، کریم باقری را می شناختی؟

فقط می دانستم یکی از بهترین هافبک های آسیا بود، که در عین شایستگی ناگهان تصمیم گرفت از تیم ملی خداحافظی کند و بهترین سال های عمرش را دور از تیم ملی باشد. در اردوهای تیم ملی همیشه نکونام از توانایی های او می گفت. خیلی دوست داشتم در کنار او بازی کنم. ولی در بازی با امارات قسمت نشد، اما امیدوارم این اتفاق در بازی مقابل کره صورت پذیرد و با باقری در تیم ملی بازی کنم.

کی به ایران می آیی؟

در تعطیلات ژانویه باید در لیگ قبرس بازی کنیم و حق استراحت نداریم، اما در صورتی که به تیم ملی دعوت شوم بهمن ماه برای بازی با کره به تهران می آیم. باور کنید دلم برای تهران تنگ شده است.

راستی شنیده ایم قرار است به تیم آپولون بازگردی؟

این پیشنهادی بود که مدیران تیم آپولون این تیم به من داده اند، بعد از این که به خاطر کسب نتایج ضعیف مربی خود را تغییر دادند ، مربی آلمانی آوردند که او مرا به خوبی می شناسد.

تو که قول داده بودی فصل بعد به پرسپولیس بیایی؟

با خنده... راست می گی اصلا به پرسپولیس می آیم البته اگر مرا بخواهند و به من پیشنهاد دهند.