تبیان، دستیار زندگی
تاریخ مردان بزرگ پر از حوادث است. ایمان و آرزو برای ما یک چشمه ای است که هرگز خشک نمی شود. مردان بزرگ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علی(ع)؛ عدالت

میزان

تاریخ مردان بزرگ پر از حوادث است. ایمان و آرزو برای ما یک چشمه ای است که هرگز خشک نمی شود. مردان بزرگ جهان مانند قله کوههائی هستند که ما با شوق زیاد و میل تند آرزوی بالا رفتن به آن را داریم. آنان چراغان فروزانی هستند که تاریکی را از ما دور می کنند. علت آن است که ما باید آنها را الگو قرار دهیم تا اعتماد به نفس پیدا کنیم. آنها در زندگی ما را امیدوار می کنند، به ما هدف و مقصود را می آموزند و در سود خوشی به ما کمک می نمایند. اگر این ارواح بزرگ آنجا نبودند ما تا حالا در مبارزه با نیروی معنوی نامرئی شکار یأس شده بودیم و خودمان را در محاصره مرگ قرار داده بودیم.

بهرحال اشخاص پارسا نه خود را تاکنون تسلیم یأس نموده و نه در آتیه تسلیم خواهند کرد. چون آنها مستحق پیروزی و موفقیتند. این حقیقت در تاریخ ثابت شده است که بسیاری از اشخاص موفق و پیروز بوده اند و علی (ع) یکی از آنها است. این مردانی که مرگ را شکست دادند، همیشه با ما هستند، اگر چه زمان و مکان آنها را از ما جدا کرده است. نه زمان مانع ما می شود از شنیدن کلام آنها و نه مکان مانع می شود از دیدن جمال آنها.

بهترین دلیلی که می توان درباره کتاب صدای عدالت انسان به قلم جرج جرداق گفت، که این کتاب شرح حال شخصیتی بزرگ است که گرچه شخص او در عربستان به دنیا آمد آن بدین معنی نیست که فقط برای عربستان است. گرچه چشمه های مهربانی و احسان او از اسلام جوشیده است آن منحصر به مسلمانان نیست. اگر او فقط برای مسلمین بود یک نفر مسیحی بی اختیار وارد نمی شد حوادث او را تجزیه و تحلیل کند و مانند یک شاعر از داور شیفته خود و کارهای شگفت انگیز او و شجاعت و حوادث جالب زندگی او ستایش کند.

مبارزات علی(ع) منحصر به میدان جنگ نبود. او در موضوع ایمان، دین داری، پاکدامنی، فصاحت، علو طبع، کمک به فقرا و مظلومین و حمایت از حق بی نظیر بود. به اندازه ای که حتی بعد از گذشت هزار و چهارصد سال کارها و اعمال شگفت انگیز او برای ما یک چراغ روشن راهنما است و برای زندگی  عالی ما بی نهایت مفید است.

بهرحال موضوع تألیف در نوشتن کتاب صدای عدالت انسان، جمع آوری جزئیات کردار و گفتار امیر المؤمنین از تمام منابع و اندیشیدن بر روی آنها بوده است.

جهت خرید کتب اسلامی کلیک نمایید.

جهت خرید کتب حکمت وعرفان کلیک نمایید.

جهت خرید کتب خانواده کلیک نمایید.

جهت خرید نرم افزارهای چند رسانه ای کلیک نمایید.

جهت خرید نرم افزارهای تبیان کلیک نمایید.

فروشگاه اینترنتی تبیان