تبیان، دستیار زندگی
درخشش تنها نماینده تنیس روی میز ایران در مسابقات جوانان جهان باعث شد مسئولان برگزاری و سایت فدراسیون جهانی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ITTF: نوشاد ایرانی معجزه می کند

نوشاد عالمیان

درخشش تنها نماینده تنیس روی میز ایران در مسابقات جوانان جهان باعث شد مسئولان برگزاری و سایت فدراسیون جهانی این رشته در گزارش ویژه ای از پیروزی عالمیان بر " کنتا ماتسودایرا" نفر اول جهان به عنوان یک معجزه یاد کنند.

سایت فدراسیون جهانی تنیس روی میز (ITTF) در گزارشی به حضور تنها نماینده کشورمان در مسابقات قهرمانی جوانان جهان پرداخته و نوشته است: مرحله یک هشتم نهایی مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جوانان جهان با شگفتی تنها پینگ باز ایرانی شرکت کننده در این مسابقات همراه بود طوریکه تحسین مسئولان برگزار کننده رقابت ها را برانگیخت.

به نقل از مهر، عالمیان که با پیروزی مقابل نمایندگان هنگ کنگ، کره جنوبی و انگلستان به عنوان صدرنشین گروه 9 مرحله مقدماتی راهی دور حذفی رقابت‌های تنیس روی میز قهرمانی جوانان جهان شده بود، روز گذشته در کمال شگفتی موفق شد مقابل "ماتسودایرا" نفر شماره یک جهان، به برتری برسد و این در حالی است که خود این بازیکن در رتبه چهل و ششم رده بندی فدراسیون جهانی قرار دارد.

دراین بازی که از مرحله یک هشتم نهایی مسابقات و در سالن "فرانسیسکو فرناندز اوچوآ" شهر مادرید برگزار شد، عالمیان پیروزی 4 بر 2 مقابل صدرنشین رنکینگ جهانی را به نام خود ثبت کرد تا شگفتی ساز مسابقات لقب گیرد.

نوشاد عالمیان

سایت فدراسیون جهانی تنیس روی میز در ادامه گزارش خود آورده است: عالمیان 17 ساله در حالی در رقابت‌های جهانی مادرید شرکت کرده که به هیچ وجه انگلیسی نمی داند و تنها یکی از داورانی که در این رقابت‌ها حضور یافته و هموطن اوست (زهرا اسکندری) می تواند نقش مترجم را برای این بازیکن شگفتی ساز ایفا کند.

نکته جالب توجه دیگری که توجه این سایت را به خود معطوف کرده این است که عالمیان بدون داشتن مربی در این رقابت‌ها حضور یافته است. این سایت از پیروزی عالمیان بر نفر اول تنیس روی میز جهان به عنوان یک معجزه نام برده است.

عالمیان که بنا به دعوت اختصاصی فدراسیون جهانی تنیس روی میز در مسابقات اسپانیا شرکت کرده است، پس از پیروزی بر "کنتا ماتسودایرا" در گفتگو با رسانه ها گفت: "سطح تنیس روی میز ایران در قیاس با دیگر کشورهای آسیایی بسیار پایین است. البته در حال حاضر وضعیت بهتر است. پیروزی بر نفر شماره یک جهان ثابت کرد که ایرانی ها می توانند در مسابقاتی اینچنینی موفق باشند."

عالمیان که پیش از دیدار مقابل بازیکن ژاپنی، "اریچ باتروف" آلمانی را در مرحله یک شانزدهم با نتیجه 4 بر 3 از پیش رو برداشته بود ولی در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 4 بر یک به "آن چن" از چین تایپه باخت. وی با پذیرفتن شکست در این بازی و با توجه به کسب پیروزی در 5 بازی گذشته خود به عنوان مشترک پنجمی پیکارهای جهانی اسپانیا دست یافت.