تبیان، دستیار زندگی
هشتمین هفته از رقابتهای بسکتبال لیگ برترباشگاههای ایران پر از سوژه‌های داغ بود که در این میان می توان به شكست ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نتایج هفته‌ هشتم رقابتهای لیگ برتر بسكتبال

مهرام باخت، پتروشیمی صدرنشین شد

مهرام باخت، پتروشیمی صدرنشین شد

هشتمین هفته از رقابتهای بسکتبال لیگ برتر باشگاههای ایران پر از سوژه‌های داغ بود که در این میان می توان به شكست تیمهای مدعی نظیرمهرام و ذوب آهن و پیروزی تیمهای میزبان یعنی لوله‌ a.s شیراز، صبا مهر ، پتروشیمی بندرامام و بیم مازندران اشاره کرد.

به گزارش گروه ورزشی تبیان ، در این خصوص هفته هشتم رقابتهای لیگ برتر بسكتبال بعدازظهر روز پنجشنبه در تهران و دیگر شهرهای ایران برگزار شد و طی آن تیمهای هیات بسكتبال لنگرود، آرارات، مهرام ، ذوب آهن اصفهان، هیات بسكتبال خراسان رضوی، شهرداری گرگان مقابل رقبای خود تن به شكست دادند تا بدین ترتیب پس از هفته‌ها از گذشت مسابقات فصل جدید صدر جدول دستخوش تغییر و تحول هر چند اندك شود.

مهمترین حادثه هفته به شكست تیم مهرام ، مدعی اصلی عنوان قهرمانی در كردستان برمی‌گردد. جایی كه از دست دادن یك امتیاز به قیمت پایین آمدن این تیم به رده دوم جدول رده‌بندی تمام شد. مهرام در یك روز كم فروغ و در شرایطی كه "مهدی كامرانی" را در وقت سوم بازی به دلیل ارتكاب به پنجمین خطای فردی از دست داد، تا پایان بازی رقابت نزدیكی را مقابل تیم تراكتورسازی داشت. این تیم تا دقایق پایانی بازی از حریف پیش افتاد اما انگیزه‌های مثال زدنی تیم كردستان در سنندج آنقدر زیاد بود كه سرانجام آنها را در امتیاز 65 به تساوی رساند. وقت استراحت مصطفی هاشمی و كسب 2 امتیاز حاصل از پرتاب پنالتی از سوی "كاوه نورافزا" تاحدودی خیال مهرام را تا 7 ثانیه پایانی بازی راحت كرد اما قطعا این پایان كار نبود. وقت استراحتی كه از سوی سرمربی تیم تراكتورسازی درخواست شد، با شوت 3 امتیازی بازیکنان تیم تراکتورسازی همراه بود تا در پایان این تیم میزبان باشد كه جشن پیروزی باشكوهی را برپا كند. دراین بازی "توماج کریمیان" بازیکن اصفهانی تیم تراکتورسازی سنندج موثر ترین بازیکن این بازی حساس لقب گرفت و درطول بازی به دفعات دفاع تیم مهرام را آزار داد.

مهرام باخت، پتروشیمی صدرنشین شد

اما دیگر حادثه مهم هفته را تیم دانشگاه آزاد خلق كرد. این تیم در تهران موفق شد تیم سوم جدولی ذوب آهن را با اختلاف 10 امتیاز از پیش‌رو برداشته و جشن كسب نخستین پیروزی خود رارا برگزار كند.

تیم لوله a.s شیراز هم در یك بازی قابل پیش‌بینی موفق شد در خانه تیم قعر جدولی هیات بسکتبال خراسان رضوی را مغلوب كرده و تا حدود زیادی خیال خود را برای ادامه مسابقات راحت كند. در این بازی "اسد الله کبیر" سرمربی تیم لوله a.s شیراز از وجود تمام بازیکنانش در زمین استفاده کرد وبا این وجود موفق شد تیم میهمان را با 22 امتیاز اختلاف شکست دهد. در این بازی شیرازی ها که در مسابقات لیگ دسته اول باشگاههای ایران در سال گذشته مقابل یاران "ولی پور" سرمربی تیم هیات بسکتبال خراسان رضوی متحمل شکست شده بودند و از صعود به جمع 4 تیم برتر بازماندند ، این بار انتقام سختی از حریف گرفتند.

تیم صبامهر با انجام یك بازی برتر در تهران موفق شد تیم هیات بسكتبال لنگرود را از پیش‌رو بردارد. شاهین طبع در یك روز نه چندان پراسترس یك بازیكن از آمریكا به نام "جف وارم" را برای ارزیابی به خدمت گرفته بود. همچنین تیم لنگرود تلاش زیادی برای نشان دادن توانمندی‌هایش به خرج داد اما انگیزه‌های صبا برای قرار گرفتن در رده سوم جدول آن قدر زیاد بود كه جایی برای خودنمایی تیم حریف نداشت.

پتروشیمی بندرامام در ادامه روند كسب پیروزیهایش موفق شد در خانه آرارات را مغلوب كرده و به بالاترین جای جدول رده‌بندی تكیه كند. آنها به لطف بازی قابل توجه تونی مدیسون و مایك جونز روز خوبی را مقابل تیم ارامنه پشت سر گذاشتند. در آخرین بازی نیز تیم بیم مازندران در بابل و درمقابل دیدگان تماشاگران خودی موفق شد تیم شهرداری گرگان را از پیش‌رو بردارد.دراین میان بازی بازیكنان پرانگیزه‌ای كه سال گذشته از تیم بیم به گرگان بازگشته بودند بسیار چشمگیر بود اما در نهایت 2 امتیاز این بازی به حساب بیمی ها واریز شد.

نتایج کامل بازیهای انجام شده به قرار زیر است:

* تراكتورسازی كردستان 68 – مهرام 67

* دانشگاه آزاد تهران 85 – ذوب آهن اصفهان 75

*لوله‌ a.s شیراز 87 – هیات بسكتبال خراسان رضوی 65

*صبا مهر 106 – هیات بسكتبال لنگرود 77

* پتروشیمی بندرامام 82 – آرارات 54

* بیم مازندران 72 – شهرداری گرگان 65

نتایج رقابتهای لیگ دسته اول باشگاههای ایران

نتایج هفته دوم رقابتهای لیگ دسته اول باشگاههای ایران

هفته دوم رقابتهای بسکتبال لیگ دسته اول باشگاههای ایران با برگزاری 7 دیدار در شهرهای مختلف کشور پیگیری شد ودرحساس ترین بازیها تیم نفت امیدیه در خانه بر تیم راه وترابری قم غلبه کرد و تیم توزین الکتریک در ارومیه تیم هیات بسکتبال این شهر را شکست داد. نتایج کامل دیدارهای انجام شده به قرار زیراست:

*هیات بسکتبال قزوین85- آلومینیوم سازی اراک97

*نفت امیدیه94 – راه وترابری قم 82

*هیات بسکتبال ارومیه53 - توزین الکتریک تهران74

*زغال سنگ شاهرود80 - حفاری ملی اهواز61

*ملوان بندرانزلی58 – پویا تهران 82

*پاسارگاد مهران شیراز72 - هیات بسکتبال گنبد52

*تربیت بدنی گیلان64- اسدآباد همدان 79