تبیان، دستیار زندگی
نمایش خدای کشتار به نویسندگی یاسمینا رضا و کارگردانی علیرضا کوشک جلالی در نخستین اجرای خود تماشاگران حاضر در تالار سایه تئاتر شهر را با رضایت بدرقه کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خدای کشتار روی صحنه

نمایی از نمایش کرگدن

"خدای کشتار" کوشک جلالی روی صحنه تالار سایه رفت

نمایش "خدای کشتار" به نویسندگی یاسمینا رضا و کارگردانی علیرضا کوشک جلالی در نخستین اجرای خود تماشاگران حاضر در تالار سایه تئاتر شهر را با رضایت بدرقه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، تئاتر شهر این هفته علاوه بر "خدای کشتار" میزبان نمایش‌های "مانیفست چو" محمد رحمانیان، "هفت خاج رستم" شکرخدا گودرزی و "مجسمه‌های یخی" مسعود موسوی است که به ترتیب در تالار‌های چهارسو، قشقایی و کارگاره نمایش اجرا می‌شوند.

نمایش جدید کوشک جلالی با بازی کاظم هژیر آزاد، الهام پاوه‌نژاد، بهاره رهنما و بهنام تشکر ساعت 19 به صحنه می‌رود. "خدای کشتار" داستان دو خانواده به ظاهر روشنفکر است که قصد دارند به نزاع میان فرزندانشان رسیدگی کنند، اما در این ماجرا ذات اصلی این افراد مشخص می‌شود.

تالار چهارسو نیز از این هفته پذیرای نمایش "مانیفست چو" نوشته و کار رحمانیان خواهد بود. این نمایش که به داستان دانشجوی کره‌ای و قتل عام دانشجویان دانشگاه ویرجینیا در آمریکا می‌پردازد، ساعت 19:30 اجرا خواهد شد. مهتاب نصیرپور، سیما تیرانداز، هومن برق‌نورد، اشکان خطیبی،‌ ترانه علیدوستی و زنده‌یاد احمد آقالو بازیگران این نمایش هستند.

"خدای کشتار" داستان دو خانواده به ظاهر روشنفکر است که قصد دارند به نزاع میان فرزندانشان رسیدگی کنند، اما در این ماجرا ذات اصلی این افراد مشخص می‌شود.

تالار قشقایی مجموعه نیز میزبانی نمایش "هفت خاج رستم" نوشته یارعلی پورمقدم و کارگردانی گودرزی را عهده‌دار خواهد بود که از ساعت 19:15 با بازی محمود استادمحمد و خسرو احمدی اجرا می‌شود. این نمایش برخلاف نامش به شاهنامه ارتباط مستقیم ندارد و به داستان فردی می‌پردازد که به شغل نگهبانی یک چاه نفت مشغول است و ماجراهایی برای او اتفاق می‌افتد.

کارگاه نمایش از این هفته میزبان نمایش "مجسمه‌های یخی" نوشته داریوش رعیت خواهد شد. رسول نقوی، بهرام سروری‌نژاد، پرستو کرمی، مسعود موسوی، محمد مین‌باشی، سمیه شوقی، رضا مقصودی، دلارا نوشین و عبدالرضا فریدزاده بازیگران این نمایش هستند. این نمایش ساعت 17 به صحنه می‌رود.

نمایی از نمایش کرگدن

اما تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر همچون هفته گذشته پذیرای نمایش "کرگدن" نوشته اوژن یونسکو به کارگردانی فرهاد آئیش است. این نمایش با بازی مهدی هاشمی، شهاب حسینی، آتنه فقیه‌نصیری، رامین ناصرنصیر، مائده طهماسبی، احمد ساعتچیان، صابر ابر و آئیش اجرا می‌شود و ساعت 19 هر روز جز شنبه‌ها به صحنه می‌رود.

تالار مولوی نیز همچون روزهای گذشته میزبان دو نمایش است. "دریاچه پنهان" به کارگردانی مسعود دلخواه است. این نمایش داستان یک شاعر و نویسنده آلمانی است که در مبارزات ضد سلطنتی فعال بوده و شرایطی پیش می‌آید که با عارفی آشنا و زندگی‌اش دچار تحول می‌شود.

معرکه در محاق  به داستان پهلوانی پیر می‌پردازد که تصمیم می‌گیرد معرکه نگیرد و در گوشه بازارچه به مداوای مردم بپردازد. "

ایمان افشاریان، صدیقه کیانفر، زهرا سعیدی، افشین کتانچی، گیلدا حمیدی، ریحانه سلامت، سوده شرحی، نوید گودرزی، بیژن زرین، زندیش حمیدی، فرهاد مقدم، ساناز رحمانی، عرشیا زرین، بهمن عباسپور، نیما بیش‌باره، صادق حیدری و دلخواه بازیگران "دریاچه پنهان" هستند که ساعت 17:30 در سالن اصلی مولوی اجرا می‌شود.

"دیوار چین" نوشته ماکس فریش به کارگردانی مریم معترف نیز در سالن اصلی مولوی ساعت 19:45 به صحنه می‌رود. نمایش در ظاهر روایت یک جشن بالماسکه است که به بهانه ساخت دیوار چین برگزار شده و در اصل روایت قدرت و بشری است که ریشه درخت خودخواهی‌هایش را در زمین کاشته و آن را با دروغ و تزویر سیراب می کند.

بیژن امکانیان، رضا فیاضی، اسماعیل بختیاری، تبسم هاشمی، افشین زارعی، یاسمن نصرتی، مجید ستایش، میترا آسیایی، رضا علوی، علی رجایی، وحید حسن‌زاده، منیژه داوری، سیاوش خادم‌حسینی، منا شمس‌الدینی، اکبر مددی‌مهر، حسین شفیعی، محمد فیاضی، مهدی رحیمی، کامبیز طلایی، محمد محمدی، هادی کاظمی، حمیدرضا اسلامی، عباس رزیجی و مهدی مشهور بازیگران نمایش هستند.

خانه نمایش اداره تئاتر از پنجشنبه 21 آذر میزبان "معرکه در محاق" ایرج افشاریان اصلی است. این نمایش به داستان پهلوانی پیر می‌پردازد که تصمیم می‌گیرد معرکه نگیرد و در گوشه بازارچه به مداوای مردم بپردازد. "معرکه در محاق" با بازی مسعود رحیم‌پور، پرستو کرمی، علی نقطه‌سنج، امین رغیب‌دوست و ایلیار‌ افشاری ساعت 18:30 به صحنه می‌رود.

تماشاخانه سنگلج همچون چند هفته اخیر پذیرای نمایش "خواستگاری" سیدعظیم موسوی است. محمود راسخ‌فر، حمیدرضا مرادی، رهام عسگرپور، معصومه کاظمی، محمد بهرامی و... بازیگران این نمایش هستند که ساعت 19:30 به صحنه می‌رود.

تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری نیز میزبان دو نمایش هستند: "بوق" به نویسندگی فرهاد نقدعلی و کارگردانی فرهاد تجویدی ساعت 17:30 در تماشاخانه مهر اجرا می‌شود و علی برنحیان، محمدعلی حسینعلی‌پور، شهره رعایتی، پوریا سیار، فرشته سیدی، سعید شیری، میترا ضیایی‌کیا و گیتی قاسمی در آن بازی می‌کنند. "نگاتیو" پریناز آل آقا هم ساعت 18:30 اجرا می‌شود.