تبیان، دستیار زندگی
وظیفه های زن امروز در مقایسه با کارهای محدودی که مادر بزرگهای ما به عهده داشتند، خیلی فرق کرده است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانستنیهایی برای یک زن خانه دار

سؤال

وظیفه های زن امروز در مقایسه با کارهای محدودی که مادر بزرگهای ما به عهده داشتند، خیلی فرق کرده است. زمانی بود، که زن جزو یکی از وسایل خانه به شمار می رفت، و کار او منحصر به پختن غذا، نظافت منزل و بچه داری بود. اما در آستانه ی قرن بیست و یکم زن فقط "مادر بچه ها" نیست! دیگر زن امروز را نمی توان تنها "زن" نامید. بلکه وی همسر مرد به حساب می آید، که پا به پای او در تمام شئون زندگی قدم بر می دارد. با وی در دبستان و دبیرستان و دانشگاه درس می خواند. همچون او دبیر و مهندش و پزشک و کارمند اداره می شود. رانندگی می کند. دوشادوش همسرش در اجتماع به کار و فعالیت می پردازد. در طراحی و ساخت رادیو، تلویزیون، اتومبیل، هواپیما و کشتی و ... شرکت می کند. و حتی چون مردان راهی فضا می شود. اما با وجود این بار سنگین خانه داری را هم به دوش می کشد. با این همه مشاغل مهم اجتماعی، دیگر برای زن زمانه ی ما نسخه های قدیمی مادر بزرگها، در امور خانه داری، نمی تواند به کار آید و او را در بهتر کردن زندگی رهنمون شود. دیگر او فرصت ندارد، با مالید گـِل به شستشوی دیگ بپردازد، و یا با خاکستر چوب سماور را صیقل دهد! در عصر ما موادّ پاک کننده ی گوناگون از طرف کارخانه های مختلف به بازار عرضه می شوند، که با صرف وقت، انرژی و سرمایه ی زیادی به دست می آیند، تا کار خانه داری را آسان کنند. وانگهی مواد زیادی نظیر آبلیمو، جوش شیرین، سرکه و الکل و غیره در اختیار زن امروز است که در تمیز کردن وسایل مختلف خانگی معجزه می کند. پس باید زن روز فوت و فنّ جدید خانه داری را بداند و با اطلاعاتی که کسب می کند، کارهای مربوط به خانه داری را بهتر، آسانتر و در مدت کوتاهتری انجام دهد.

کتاب دانستنیهایی برای یک زن خانه دار برای کدبانوهایی نوشته شده است، که خانه ی تمیز و مرتـّب را دوست دارند، اما به دلیل داشتن مشغله های ضروری دیگر نمی توانند تمام اوقات خود را صرف این کار کنند.

در لابه لای صفحات این کتاب شما با نکات ظریفی از روشهای نوین خانه داری آشنا می شوید که برایتان کاملاً تازگی دارد، شاید شما تا به حال کتابهای مختلف دیگری در همین زمینه مطالعه کرده اید، ولی با خواندن این کتاب تصدیق خواهید کرد که محتویات آن در نوع خود بی نظیرند و انتشار این گونه مطالب در کشور ما بی سابقه است.

زن امروز علاوه بر اینکه،  همسری شایسته و کدبانویی آشنا به رموز خانه داری باشد، از سلامت جسم نیز بی نصیب نماند. به همین منظور در این کتاب بخشی هم به ورزش و نرمش اختصاص داده شده  است و تمرینات تازه و مفیدی  در این زمینه آموزش داده شده است که با پرداختن به آنها سلامت و طراوت خود  را نیز حفظ خواهید کرد.

این مجموعه برای آقایان نیز می تواند مفید باشد، زیرا در این کتاب مواردی از تعمیرات کوچک خانگی نیز توضیح داده شده است که می تواند راهنمای خوبی باشد.

جهت خرید کتاب دانستنهایی برای یک زن خانه دار کلیک کنید.

جهت خرید کتب آموزشی هنری کلیک نمایید.

جهت خرید کتب زنان کلیک کنید.

جهت خرید کتب خانواده کلیک کنید.

جهت خرید کتب روانشناسی کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی تبیان