تبیان، دستیار زندگی
دومین دوره‌ انتخاب زیباترین کتاب‌های ایران با گزینش 43 عنوان از 10 ناشر به ‌پایان رسید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زیباترین کتاب‌های 10 ناشر ایرانی در راه آلمان

زیباترین کتاب‌های 10 ناشر ایرانی در راه آلمان

دومین دوره‌ انتخاب زیباترین کتاب‌های ایران با گزینش 43 عنوان از 10 ناشر به ‌پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) كتاب‌هاي انتخاب شده از سوي انتشارات شباويز كه نمايندگي انتخاب كتاب‌هاي ايراني جشنواره "هنر كتاب‌آرايي" لايبزيك آلمان‌ را بر عهده دارد، به اين جشنواره ارسال شده است.

پیدایش، دستان، رسم، شباویز، کیمیانگار، گاج، گویا، مثلت، نگار و یساولی 10 ناشري هستند كه تعدادي از آثار آن‌ها برای شرکت در اين جشنواره انتخاب شده است.

این مسابقه از سال 1963 تا کنون همه‌ساله در آلمان برگزار می‌شود و نتیجه‌ نهایی داوری در نمایشگاه بین‌المللی لایپزیک اعلام می‌شود. از سال 2007، ایران کتاب‌های برگزیده خود را برای شرکت در این مسابقه ارسال می‌کند.

در سال 2008 جایزه‌ ویژه‌ نمایشگاه با نام "حرف زرین" به ‌یک کتاب ونزوئلیایی اعطا شد. جایزه‌ اول را که "مدال زرین" نام دارد، کتابی از کشور سوئیس به ‌دست آورد.

دو جایزه‌ دوم با عنوان "مدال سیمین" را دو کتاب آلمانی و ژاپنی از آن خود کردند و پنج جایزه‌ سوم که "مدال برنز" بود، به‌ کتاب‌هایی از کشورهای آلمان (دو برنده)، فرانسه و سوئیس (دو برنده) اهدا شد. پنج کتاب نیز موفق به ‌دریافت دیپلم افتخار شدند که به ترتیب از کشورهای چین، هلند، پرتغال، سوییس و جمهوری چک بودند.

این مسابقه هر سال در  رشته‌های ادبیات، غیرداستانی و علمی، هنر و عکاسی، ادبیات کودک و نوجوان، درسی و آموزشی، "ویژه با تیراژ محدود" و "کاتالوگ" برگزار می‌شود.

کلیه‌ کتاب‌های زیبای ارسالی از کشورهای مختلف شرکت‌کننده در این نمایشگاه، طی سال در نمایشگاه‌های مختلف بین‌المللی به‌نمایش گذاشته می‌شوند تا تمامی علاقه‌مندان در سراسر جهان بتوانند زیباترین کتاب‌های دنیا را از نزدیک ببینند.

هدف این نمایشگاه نشان دادن ارزش کتاب به ‌دست‌اندرکاران فرهنگ مکتوب است تا علاوه بر تولید یک کتاب به ‌صورت یک اثر جاودانه‌ هنری آن را برای خریدار و خواننده لذت‌بخش کرد.