تبیان، دستیار زندگی
فیلمنامه نفوذی را داود میریان براساس کتاب «حکایت زمستان» نوشته سعید عاکف به نگارش درآورده است که به خاطره یکی از آزاده‌های هشت سال دفاع مقدس می‌پردازد و قصه فیلم هم مربوط به آزاده‌ای است که بعد از اینکه از عراق بر‌گردد یک سری مشکلاتی برایش به وجود می‌آید»
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امین تارخ، جمشید هاشم‌پور ، نفوذی های جمال شورجه شدند

جمشید هاشم پور

امین تارخ، جمشید هاشم‌پور و مهتاب نصیرپور، کاندیداهای اصلی «جمال شورجه» برای بازی در فیلم «نفوذی» هستند.

شورجه با اعلام این خبر به فرهنگ آشتی گفت:‌ «ما برای نقش‌های اصلی نفوذی با این بازیگران مذاکره کرده‌ایم و به توافق رسیده‌ایم، ولی هنوز پای قرارداد ننشسته‌ایم.کارگردان «حماسه مجنون» درباره مضمون «نفوذی» اعلام کرد: « فیلمنامه نفوذی را داود میریان براساس کتاب «حکایت زمستان» نوشته سعید عاکف به نگارش درآورده است که به خاطره یکی از آزاده‌های هشت سال دفاع مقدس می‌پردازد و قصه فیلم هم مربوط به آزاده‌ای است که بعد از اینکه از عراق بر‌گردد یک سری مشکلاتی برایش به وجود می‌آید».

شورجه، زمان شروع فیلمبرداری «نفوذی» را اواخر همین ماه اعلام کرده و افزود: «ما الان مرحله پیش‌تولید کار رادنبال می‌کنیم که به بازدید از لوکیشن‌ها، آمد و رفت بازیگرها و صحبت با عوامل مربوط می‌شود و امیدواریم تا آخر این ماه کار را کلید بزنیم».

امین تارخ و مهتاب نصیر پور

کارگردان «وعده دیدار» درباره لوکیشن‌های «نفوذی» گفت: «بخش عمده کارمان تهران و اطراف تهران است و از آنجا که 40 درصد قصه در اردوگاه اسرا (موصل) اتفاق می‌افتد ما این لوکیشن را بازسازی کرده‌ایم و 60 درصد از قصه هم در تهران می‌گذرد که مربوط به بخش‌هایی است که مرتبط با زندگی اجتماعی این آزاده است که بعد از بازگشت از عراق، دچار یک سری عوارض و مشکلاتی شده است».

جمال شورجه، عواملی را که حضورشان در ساخت «نفوذی» قطعی شده است بدین شرح اعلام کرد: حسن پویا (فیلمبردار)، میرشکاری (صدابردار)، حسن علی‌مردانی (مجری طرح)، اردشیر ایران‌نژاد (مدیر تولید)، احمد کاوری و مهدی فیوضی (دستیاران کارگردان)، ‌فرامرز بادرام‌پور (طراح صحنه و لباس)، بابک شعاعی (طراح و مجری گریم). «شب دهم»، «عملیات کرکوک»، «لبه تیغ»، «حماسه مجنون»، «دایره سرخ»، «خلبان»، «باشگاه سری» و «وعده دیدار» کارنامه سینمایی جمال شورجه را از سال 68 تا 83 تشکیل داده‌اند که «نفوذی» بعد از چهار سال دوری از فیلمسازی، نهمین اثر کارنامه او محسوب می‌شود. فیلم جدید شورجه در «محراب فیلم» تولید خواهد شد.