تبیان، دستیار زندگی
اداره کل دامپزشکی استان تهران توصیه اکید کرد که هموطنان دام مورد نیاز خود را برای قربانی کردن از مراکزی که به همین منظور در نظرگرفته شده است تهیه کنند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توصیه‌هایی در آستانه عید قربان

گوسفند زنده

اداره کل دامپزشکی استان تهران توصیه اکید کرد که هموطنان دام مورد نیاز خود را برای قربانی کردن از مراکزی که به همین منظور در نظرگرفته شده است تهیه کنند.

اداره کل دامپزشکی استان تهران با همکاری سازمان سردخانه‌ها و کشتارگاه شهرداری تهران، در جهت تحقق اهداف بهداشتی جامعه و حفظ سلامت شهروندان به مناسبت عید سعید قربان در شهر تهران و شهرستان‌های تابعه با برپایی مراکز متعدد، بر عرضه بهداشتی دام زنده و همچنین ذبح بهداشتی دام نظارت می‌کند.

در اطلاعیه اداره کل دامپزشکی استان تهران آمده است:

"با توجه به اینکه برخی از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان مثل هاری، کزاز ، سیاه زخم و لیستریوز صرفاً روی دام زنده و توسط دامپزشک قابل تشخیص می باشد و همچنین بسیاری از بیماری‌های دیگر مثل سل، سارکوسیست و کیست هیداتیک در ضمن و پس از کشتار دام از سوی دکترهای دامپزشک و کارشناسان بهداشت گوشت قابل تشخیص است توصیه اکید می‌شود، دام خود را از مراکز در نظر گرفته شده تهیه کرده و تحت نظارت ناظرین بهداشتی ذبح کنید."

این اطلاعیه می‌افزاید:

"شهروندان حتی الامکان گوشت دام‌های قربانی را قبل از مصرف به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری کنند."

ضمناً شماره تلفن های 8 ـ 66917167 و 66491916 و 37 ـ 55060035 در شهر تهران و شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها آماده پاسخگویی به شهروندان است.

همشهری

*مطالب مرتبط:

بیماری های مشترک بین انسان و حیوان در ایران

دام و درد سر ما

مهم ترین‌ بیماری‌های قابل‌ انتقال‌ از‌ حیوان‌ به انسان‌

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.