تبیان، دستیار زندگی
ماه 1383 موزه پست شب ها امنیت ندارد گروه ادب و هنر - موزه پست برای حفاظت شبانه از محوطه موزه مجبور است با شركتی كه در حوزه امنیت مكان عمومی متخصص است، قرارداد ببندد. مهندس «اسماعیل عظیمی»، مدیر موزه پست در این باره گفت: «مح...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری 5 شهریور ماه 1383

موزه پست شب ها امنیت ندارد

گروه ادب و هنر - موزه پست برای حفاظت شبانه از محوطه موزه مجبور است با شركتی كه در حوزه امنیت مكان عمومی متخصص است، قرارداد ببندد.

مهندس «اسماعیل عظیمی»، مدیر موزه پست در این باره گفت: «محوطه موزه پست مدت ها است كه به محض تاریك شدن هوا، به محل استقرار بی خانمان ها و معتادان بدل شده و هر روز آسیب های بیشتری از سوی این افراد به ساختمان و محیط پیرامون آن وارد می آید.»

وی افزود: «با وجود این كه به تازگی مرمت و بازسازی موزه به پایان رسیده و دیوارها و در و پنجره ها پاكسازی شده اما هر روز شاهد دودزدگی دیوارها و سیاه شدن آنها هستیم. آنها درست زیر پنجره ها آتش روشن می كنند و به این ترتیب امنیت موزه به خطر می افتد.»

عظیمی با اشاره به تبدیل میدان مشق به موزه بزرگ ملی گفت: «در حال حاضر قصد داریم با شركتی كه از سوی نیروی انتظامی معرفی شده، قرارداد ببندیم تا آنها با اعزام چند مأمور، پس از تعطیلی موزه از محیط پیرامون آن حفاظت كنند. پس از تنظیم قرارداد، گروهی از كارشناسان این شركت به موزه می آیند تا با بررسی محیط آن مشخص كنند چه تعداد نیروی انسانی برای حفاظت از موزه مورد نیاز است. امیدواریم پس از تبدیل محوطه میدان مشق این مشكل حل شود و با تعیین حریم برای میدان مشق و موزه های واقع در آن، چنین مشكلاتی نداشته باشند.»

موزه پست و مخابرات ایران، متعلق به وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات است. این موزه در اولین ساختمان پست و تلگراف ایران كه بیش از 70 سال قدمت دارد، برپا شده است.