تبیان، دستیار زندگی
ك در حالیكه روز چهارشنبه هفته‌ی جاری با انجام قرعه كشی مسابقات تكواندو المپیك آتن نمایندگان كشورمان حریفان خود را خواهند شناخت، حضور قهرمانان المپیكی و جهانی در این مسابقات حساسیت‌های ویژه‌ای را ایجاد كرده است كه علیرغم مشخص...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمله تكواندو ایران به دو سكوی المپیك


در حالیكه روز چهارشنبه هفته‌ی جاری با انجام قرعه كشی مسابقات تكواندو المپیك آتن نمایندگان كشورمان حریفان خود را خواهند شناخت، حضور قهرمانان المپیكی و جهانی در این مسابقات حساسیت‌های ویژه‌ای را ایجاد كرده است كه علیرغم مشخص نشدن حریفان دورهای مقدماتی نگاهی اجمالی به نفرات شاخص هر وزن خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هادی ساعی تكواندوكار شایسته‌ی كشورمان در وزن 68ـ كیلوگرم بدون تردید در روی كاغذ شانس اول كسب مدال طلا در وزن خود محسوب می‌شود.

این ملی‌پوش در مسابقات المپیك سیدنی موفق به كسب یك مدال برنز شد و به نظر می‌رسد كسب مدال طلای جهانی و عناوین برتر آسیایی در چهار سال گذشته از وی تكواندوكاری به مراتب پخته‌تر و با تجربه‌تر ساخته است. در مسابقات سیدنی ساعی علیرغم برتری محسوس برابر «شیك» تكواندوكار كره اما با ناداوری بازی را به وی واگذار كرد اما در مسابقات المپیك آتن حریف گمنامی با نام «میونگ» از كشور كره با شكست دادن تمامی مدعیان داخلی خود را در این وزن مطرح كرده است.

از دیگر حریفان ساعی می‌توان به «كارلوس» برزیلی، «هسیونگ» از چین تایپه، «تانكی كالسیكان» از اتریش ، دارنده‌ی عنوان چهارمی المپیك سیدنی و مدال برنز مسابقات 2003 آلمان، «پاشایف» از آذربایجان، قهرمان مسابقات سال 2001 كره‌ی جنوبی و برنز 2003 آلمان، «یسپر روزن» از دانمارك، نایب قهرمان مسابقات سال 2001، «كارلو مولفتا» از ایتالیا، دارنده‌ی دو مدال طلا و نقره‌ی جهانی و ... اشاره كرد.

اما یوسف كرمی تكواندو كار 21 ساله‌ی كشورمان كه در سال 2002 اعجوبه‌ی تكواندوی دنیا لقب گرفت نیز از امیدهای اول كسب مدال طلا در وزن خود محسوب می‌شود.

وی تا كنون مدال‌های طلای مسابقات آسیایی و جهانی را به دست آورده است كه تازه‌ترین آن مربوط به مدال طلای مسابقات جهانی آلمان در سال 2003 است.

یوسف كرمی اگر بتواند توانمندی واقعی خود را در آتن نشان دهد، قطعا مدال طلای وزن 80ـ كیلوگرم را به دست خواهد آورد. از عمده حریفان وی در المپیك آتن می‌توان به «استیون لوپز» آمریكایی، قهرمان المپیك سیدنی و دارنده‌ی مدال طلای جهانی در سال‌های 2001 و 2003 اشاره كرد. همچنین «بحری تانریكلو» از تركیه، دارنده‌ی مدال نقره‌ی مسابقات سال 99 و «استرادا» از مكزیك اشاره كرد. «آنجل ماتیوس» قهرمان كوبایی و «راشد احمداف» آذربایجانی نیز دیگر حریفان اصلی كرمی هستند.