تبیان، دستیار زندگی
ك قابل مقایسه با هیچ رویدادی نیست با كسب مدال طلا روحیه‌ی كشتی گیران و تكواندو كاران را نیز بالا می‌برم قوی‌ترین مرد جهان و قهرمان بازیهای المپیك 2000 سیدنی گفت:‌ امیدواریم با كسب مدال طلای بازیهای المپیك 2004 آتن شادی را به...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حسین رضازاده:

بازیهای المپیك قابل مقایسه با هیچ رویدادی نیست


با كسب مدال طلا روحیه‌ی كشتی گیران و تكواندو كاران را نیز بالا می‌برم

قوی‌ترین مرد جهان و قهرمان بازیهای المپیك 2000 سیدنی گفت:‌ امیدواریم با كسب مدال طلای بازیهای المپیك 2004 آتن شادی را به كاروان ایران بازگردانم و موجب تقویت روحیه‌ی كشتی گیران و تكواندو كاران ایرانی بشوم.

حسین رضا زاده كه شب گذشته برای تماشای مسابقه‌ی دسته‌ی 94 كیلوگرم وزنه‌برداری المپیك و رقابت‌های شاهین نصیری‌نیا با حریفان خود در سالن نیكایای شهر آتن حاضر شده بود در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به آتن گفت: تمرینات فشرده‌ای را پیگیری كردم و از وضعیت بدنی بسیار عالی برخوردارم. امیدوارم همانند المپیك سیدنی مدال طلا كسب كنم.

وی در خصوص شناخت خود از حریفانش در المپیك آتن اظهار كرد: آخرین شناخت من از حریفان به مسابقات جهانی ونكور كانادا باز می‌گردد كه با آنها پیكار كردم و پس از آن دیگر با آنها رقابتی نداشته‌ام.

رضازاده در ادامه خاطر نشان كرد: مسابقات المپیك بسیار دشوار است و نباید آن را ساده گرفت. زیرا سطح رقابت‌ها بسیار بالا است. با این حال امیدوارم با توكل به خدا مدال طلای این مسابقات را كسب كنم و روحیه‌ی مضاعفی در میان كشتی‌گیران و تكواندو كارانی كه در آستانه‌ی مسابقات خود در المپیك آتن هستند، ایجاد كنم. زیرا ممكن است مدال طلای من تاثیرات مثبتی در روحیه‌ی آنها داشته باشد.

قوی ترین مرد جهان در ادامه‌ی گفت‌وگو با ایسنا افزود: این جا المپیك است و تمامی حریفان خوب و قدر هستند. همگی آنها مانند من تمرینات بسیاری را انجام داده‌اند و قصد دارند تا در این مسابقات به مدال دست پیدا كنند.

وی در ادامه تصریح كرد: بازیهای المپیك قابل مقایسه با هیچ رویداد ورزشی دیگری نیست و همه‌ی كشورها با سرمایه‌گذاری بسیار زیاد برای آن كه بتوانند دسترنج زحمات خود را پس از چهار سال به دست آورند در المپیك شركت می‌كنند.

رضازاده افزود: كلیه‌ی ركوردهای حریفان من به هم نزدیك است و من همه‌ی آنها را جدی می‌گیرم، چرا كه آنها در سطح بالایی هستند.

قهرمان المپیك و جهان در خصوص نتایج كسب شده توسط سایر وزنه‌برداران كشورمان در المپیك، عملكرد آنان را مثبت ارزیابی كرد و گفت: مهدی پانزوان به دلیل آسیب دیدگی نتوانست بر روی سكو قرار بگیرد و حسین برخواه نیز پس از مصدومیتی كه برای دستش در مسابقات جهانی پیش آمد با غیرت تمام در تمرینات حاضر شد و با همین وضعیت در المپیك شركت كرد و توانست كلیه‌ی ركوردهایی را كه در تمرینات خود به دست آورده بود در این مسابقات تكرار كند.

وی در خصوص علت این كه توسط كوروش باقری در المپیك هدایت خواهد شد گفت: من خواستم تا او در كنار سایر مربیان به راهنماییم بپردازد و مربیان نیز همراه با كوروش باقری در كنار من خواهند بود. هر چقدر مربیان بیشتری در كنارم باشند در روحیه‌ی من تاثیر مثبتی خواهد داشت.