تبیان، دستیار زندگی
هیأت وزیران نرخ بلیت ورودی اماكن تاریخی ـ فرهنگی برای گردشگران داخلی و خارجی یكسان شد اصلاحیه آیین نامه اجرایی تبصره 45 قانون بودجه سال 83 به منظور ایجاد تسهیلات بیشتر برای افراد جهت بازدید از اماكن و بناهای تاریخی ـ فرهنگی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری4 شهریور ماه 1383

با تصویب هیأت وزیران

نرخ بلیت ورودی اماكن تاریخی ـ فرهنگی برای گردشگران داخلی و خارجی یكسان شد

اصلاحیه آیین نامه اجرایی تبصره 45 قانون بودجه سال 83 به منظور ایجاد تسهیلات بیشتر برای افراد جهت بازدید از اماكن و بناهای تاریخی ـ فرهنگی تصویب شد.

میراث خبر- براساس این مصوبه نرخ ورودیه برای بازدید از گنجینه ها برای اتباع خارجی و ایرانی یكسان شده است. همچنین تمام اتباع ایرانی می توانند در نخستین جمعه هر ماه بدون پرداخت ورودیه از این اماكن بازدید كنند. همچنین براساس اصلاحیه جدید این آیین نامه تمام دانش آموزان و دانشجویان در ایام دهه فجر می توانند با ارائه كارت شناسایی و معرفی نامه بدون پرداخت هزینه از موزه ها بازدید كنند. ضمن این كه پژوهشگران و محققان نیز می توانند بدون پرداخت ورودیه با ارائه تأییدنامه از مراكز تحقیقاتی و علمی از این اماكن بازدید كنند.

تصویب آیین نامه اجرایی بند «ت» تبصره هفت قانون بودجه سال 83 از دیگر مصوبات جلسه هیأت وزیران است.

براساس این آیین نامه به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اجازه داده شد در مراحل مختلف تملك، تهیه طرح، مرمت و آماده سازی ابنیه و اراضی همجوار بناهای با ارزش تاریخی و فرهنگی نسبت به مشاركت، اجاره، اجاره به شرط تملك به اشخاص حقیقی و حقوقی اقدام كند.