تبیان، دستیار زندگی
3 ۱۰ سالن به تعداد سینماهای كشور افزوده شد از ابتدای سال جاری و در ۵ ماهه نخست  امسال ده سالن سینما به ظرفیت ۲۶۰۰ صندلی به ظرفیت نمایش سینمایی كشور اضافه شد. خبرگزاری فارس-&nbs...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری4 شهریور ماه 1383

۱۰ سالن به تعداد سینماهای كشور افزوده شد

از ابتدای سال جاری و در ۵ ماهه نخست  امسال ده سالن سینما به ظرفیت ۲۶۰۰ صندلی به ظرفیت نمایش سینمایی كشور اضافه شد.

خبرگزاری فارس-  در چارچوب سیاست های این معاونت مبنی بر گسترش سالن های سینما و افزایش ظرفیت نمایشی در سراسر كشور از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه تعداد ده سالن سینما در تهران و شهرستان ها به بهره برداری رسید.

این گزارش حاكی است: از مجموع ده سالن مذكور ۶ سالن در تهران و ۴ سالن در سایر شهرهای كشور واقع شده است، بنا به اعلام اداره كل نظارت و ارزشیابی سینماهای آسان، كانون، قدس، سالن نمایش رازی، مجتمع فرهنگی امام علی(ع)، سالن شماره ۲ سینما سپیده، سالن موزه سینما، مجموع ۶سالن اضافه شده به ظرفیت نمایشی در تهران با ظرفیت ۱۵۱۶ صندلی می باشند. سینماهای ساویز شماره ۲ (كرج)، گلستان (نظرآباد) و پیام (شاهرود) با ظرفیت ۱۰۸۴ صندلی، چهار سینمای بهره برداری شده در شهرهای كشور بوده اند.

بنا به این گزارش از مجموع ۱۰ سینمای یاد شده تعداد ۷ سالن سینما متعلق به بخش دولتی و سه سالن نیز متعلق به بخش خصوصی است. در سال گذشته نیز ۲۰ سالن سینما با ظرفیت ۵۵۰۰ صندلی در تهران و ۵ استان كشور به بهره برداری رسیده بود.