تبیان، دستیار زندگی
ن مقصر بودم؟! هاشمیان: معلوم نیست كه بیایم وحید هاشمیان نرم شد، لااقل از حرفهایش چنین استنباط می شود كه این بار اگر همه چیز بر وفق مراد پیش برود وحید را در میدان امان خواهیم دید. دومین بازیكن ایرانی بایرن مونیخ وقتی نامش را د...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لابد تیم المپیك صعودنكرد هم من مقصر بودم؟!

هاشمیان: معلوم نیست كه بیایم


وحید هاشمیان نرم شد، لااقل از حرفهایش چنین استنباط می شود كه این بار اگر همه چیز بر وفق مراد پیش برود وحید را در میدان امان خواهیم دید.

دومین بازیكن ایرانی بایرن مونیخ وقتی نامش را در لیست بازیكنان دعوت شده به تیم ملی دید به گونه ای دیگر حرف زد.

آقا وحید، كجا هستید چرا چند روز، تلقن خود را جواب نمی دادید؟

از جمعه تا الان خانه نبودم و با بایرن مدام در اردو هستم و در بازیهای دوستانه و جام حذفی حضور داشتم.

اوضاع چطور بود؟

شرایط بد نیست جام حذفی را خوب شروع كردیم و توانستیم با 6 گل، بلكر را شكست دهیم و من هم 90 دقیقه بازی كردم اما نتوانستم گل بزنم.

گویا در جام حذفی شگفتی های بزرگی خلق شد؟

بله، اصلا نمی شود جام حذفی را شوخی گرفت، هامبورگ به طور عجیبی حذف شد و وردربرمن نیز به زور توانست در دقیقه 90 برنده بازی شود. جام حذفی جام بسیار خطرناكی است و باید حواس تیم ها جمع باشد.

هواداران از بازیهای بایرن راضی هستند؟

هفته اول نتیجه خوبی گرفتیم و در آره نا توانستیم هامبورگ را شكست دهیم، در هفته دوم هم خیلی خوب بازی كردیم اما متاسفانه 1-1 مساوی كردیم و فكر می كنیم شرایط رفته رفته خوب شود.

شرایط خودتان در بایرن چطور است؟

به هر حال به تیم جدید آمدم و تیم جدید هم شرایط خاص خودش را دارد. رقیبانم در اینجا بازیكنان خوبی هستند و به هر حال شرایط در بایرن سخت تر است اما هیچ چیز غیرمنطقی نیست و باید در تیم جا بیفتم و در طول زمان نتیجه بگیرم.

سیستم 1-5-4 برای شما مشكل ساز نیست؟

در بازی مقابل با دو مهاجم بازی كردیم اما در بازی دوم با همان سیستم 1-5-4 كار كردیم. به هر حال این نظر مربی است و مهاجم نوك هم انتخاب مربی و او می داند در چه بازی از كدام بازیكن بازی بگیرد.

ارتباط شما با سایر بازیكنان بایرن چطور است؟

تیم مدام در اردو و سفر است و من با همه ارتباط دارم و همه بازیكنان با هم برخورد می كنند و ما فقط یك روز در هفته، خارج از محیط تیم و باشگاه هستیم. این تبلیغاتی كه در مورد بایرن درست كرده اند و حرفهایی كه در مود بازیكنان بایرن می گویند اصلاً صحت ندارد زیرا مدیریت باشگاه بایرن مونیخ آنقدر خوب است كه با هر بی نظمی به شدت برخورد می كنند.

اسمتان در لیست تیم ملی قرار دارد.

بله، آقای دادكان امروز( دیروز) با من صحبت كوتاهی انجام دادند و به دلیل اینكه باید به داخل هواپیما می رفتم نتوانستم درست با ایشان صحبت كنم.

شما چه شرایطی برای آمدن دارید؟

من شرطی ندارم اما به طور قطعی معلوم نیست بازگردم.

آقای دادكان در كنفرانس مطبوعاتی خود به طور صددرصد می گفتند كه وحید هاشمیان برمی گردد.

شاید آقای دادكان به این نتیجه رسیده كه من خواهم آمد اما این مشخص شد كه با زور نمی توان بازیكن دعوت نمود و خواسته خود را پیاده كرد. با حرف زور كار پیش نمی رود. كسانی علیه من حرف می زنند و آقای دادكان اطلاعیه صادر می كنند كه از وحید دعوت می كنیم به تیم ملی بیاید. آقای زمان آبادی یك سال است هر چه دلش خواسته در مورد من گفته است. یك بار می گوید ما 10 تا مثل هاشمیان داریم و دفعه بعد می گوید او تعصب ندارد! مگر می شود به این حرف ها واكنش نشان نداد. من هم آدم هستم و تحریك می شوم فدراسیون و دادكان كنفرانس می گذارند و همه چیز به مرحله نهایی می رسد اما به یك باره سخنگوی فدراسیون می گوید" وحید محروم است" و سپس دادكان اطلاعیه می دهد كه اینها یك سری افراد مشخص هستند كه این حرف ها را می زنند. یك روز می گویند من تعصب ندارم و روزبعد می گویند او برگردد. اگر این حرف ها درست نیست پس چرا جلوی آنها نمی ایستند؟

گفته می شود اگر به تیم ملی نیایید محروم خواهید شد.

من تجربه این كار را دارم. یك بار مرا دعوت كردند و وقتی نیامدم از من به فیفا شكایت كردند و پس از آن من نامه ای به فدراسیون نوشتم كه فوتبال ملی را كنار گذاشتم و از بازی های ملی خداحافظی كردم بعد از آن هم نامه ای به فیفا و فدراسیون فوتبال آلمان نوشتم كه نمی خواهم دیگر در تیم ملی بازی كنم و با این حساب مشكلی برایم به وجود نخواهد آمد.

حالا بالاخره می آیید یا نه؟

هنوز معلوم نیست بیایم و باید با دادكان صحبت كنم و سپس مشخص شود.

حرف خاصی ندارید؟

تیم فوتبال المپیك عراق كه اكنون در جنگ و محرومیت هستند جزو چهار تیم المپیك است و یا پاراگوئه با 5 میلیون جمعیت به نیمه نهایی صعود كرده اما با این همه استعداد و توانایی به المپیك هم نمی توانیم برویم. اینجا هم مقصر من هستم كه نمی آیم یا علی دایی كه بازی ملی زیاد انجام می دهد؟ مشكل جای دیگر است كه باید حل شود. با آمدن یك بازیكن باور كنید هیچ چیز عوض نمی شود. ریشه را باید درست كرد. باید پتانسیل تیم را بالا برد تا به مشكل نخوریم.