تبیان، دستیار زندگی
هاجر نجاتی زاده نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال گفت: فدراسیون جهانی والیبال به بانوان ورزشکار محجبه در کشورهای مسلمان پیشنهاد کرد که ...........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بانوان ایرانی الگوی بانوان جهان

بانوان ایرانی الگوی بانوان جهان

"هاجر نجاتی زاده" نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال گفت: فدراسیون جهانی والیبال به بانوان ورزشکار محجبه در کشورهای مسلمان پیشنهاد کرد که می توانند برای حضور در رقابتهای جهانی، از الگوی لباس تیم ملی والیبال بانوان ایران استفاده کنند.

وی در گفتگو با ایلنا افزود: فعالیت زنان در رشته والیبال بعد از پیروزی انقلاب در مسابقات قهرمانی و حتی المپیادها کم نشد اما به دلیل ممانعت از حضور زنان با حجاب در مسابقات رسمی، کم کم بانوان انگیزه قهرمانی را از دست دادند.

نجاتی زاده با اشاره به اینکه لباسهای طراحی شده فدراسیون جهانی والیبال برای بانوان با شرایط فرهنگی و اسلامی زنان ایران هماهنگی نداشت، افزود: از سال 1385 رایزنیها با فدراسیون جهانی و آسیایی والیبال برای معرفی لباس مناسب با شرایط کشورهای اسلامی آغاز شد و در نهایت لباس طراحی شده ایران مورد تایید آنان قرار گرفت.

لباس بانوان ایرانی در مسابقات

نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال با اشاره به تاکید رئیس فدراسیون برای طراحی لباسی که شرایط لازم را داشته باشد، افزود: مدت 6 ماه طول کشید تا از بین لباسهای متعدد طراحی شده ، لباس فعلی در آزمونهای مختلف مناسب تشخیص داده شد و برای تیمهای بانوان در همه رده های سنی برگزیده شد.

نجاتی زاده وزن لباس طراحی شده را بین 650 تا 700 گرم و جنس آن را نخی اعلام کرد و افزود: این لباس از 5 تکه، شامل بلوز آستین بلند استرچ، شلوار، کاور راحت و آزاد، مقنعه و هدبند تشکیل شده و در زمان بازی، بانوان با پوشیدن این لباس می توانند بدون هیچ مشکلی تا پایان دیدارها به بازی ادامه دهند.

نجاتی زاده با اشاره به اینکه عکس و فیلم این لباسها برای فدراسیون جهانی والیبال ارسال شده، افزود: تایید فدراسیون را گرفته ایم و بانوان والیبالیست ایران در مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان آسیا در تایلند نیز با این پوشش در رقابتها شرکت کردند.

لباس بانوان ایرانی در مسابقات

وی افزود: حضور بانوان ایرانی در این رقابتها با توجه به تفاوت پوشش آنان با دیگر کشورها، بسیار مورد توجه قرار گرفت و بسیاری از کشورهای حاضر در این مسابقات با احترام خاصی با این موضوع برخورد کردند.

نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال در پایان با اشاره به اینکه تیم های حاضر در رقابتهای لیگ برتر والیبال زنان باشگاههای ایران ملزم به استفاده از این پوشش در دور برگشت این مسابقات شده اند، گفت: اگر بانوان حتی در مسابقات داخلی که بدون حضور آقایان برگزار می شود با این پوشش تمرین و بازی داشته باشند، با آمادگی بیشتری در رقابتهای برون مرزی حضور خواهند یافت.