تبیان، دستیار زندگی
مهاجم پرتغالی تیم فوتبال منچستریونایتد، از سوی مجله فرانس فوتبال به عنوان بازیکن سال فوتبال قاره اروپا انتخاب شد.....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رونالدو مرد سال فوتبال اروپا شد

رونالدو مرد سال فوتبال اروپا

مهاجم پرتغالی تیم فوتبال منچستریونایتد، از سوی مجله فرانس فوتبال به عنوان بازیکن سال فوتبال قاره اروپا انتخاب شد.

به گزارش گروه ورزشی تبیان، رونالدو پیش از این کفش طلای فوتبال اروپا را نیز به سبب 31 گل به ثمر رسانده در رقابتهای لیگ برتر انگلیس در فصل گذشته و عنوان بهترین بازیكن جهان از سوی اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای  را از آن خود کرده بود.

این بازیکن 23 ساله در حالی موفق به کسب عنوان برترین بازیکن سال اروپا می شود که "لوییز فیگو "هموطن وی در سال 2000 موفق به کسب این عنوان شده بود. . پس از رونالدو ، لیونل مسی آرژانتینی و فرناندو تورس اسپانیایی به ترتیب دوم و سوم شدند.

او اکنون به عنوان چهارمین بازیکن تاریخ باشگاه منچستر یونایتد شناخته می شود که توانسته توپ طلای فوتبال اروپا بدست آورد. پیش از وی دنیس لا (1964) ،سر بابی چارلتون (1966) و جورج بست (1968) موفق به کسب این عنوان شده بودند.

گفتنی است که رونالدو طی مراسمی امشب جایزه خود را دریافت خواهد کرد. اکنون این بازیکن پرتغالی در انتظار اعلام برنده عنوان بهترین بازیکن سال فیفا است که هرگز توسط بازیکنی حاضر در لیگ انگلیس فتح نشده است.

بازیكن پرتغالی تیم فوتبال منچستریونایتد بعد از این انتخاب گفت: از كسب عنوان مرد سال فوتبال اروپا بسیار خوشحالم چراكه رویای دوران كودكی ام بالاخره تحقق یافت.

رونالدو بازیکن تیم فوتبال منچستر

وی که توانست از 480 رای ممكن 446 امتیاز را به خود اختصاص دهد گفت : باید بگویم امروز ، یكی از زیباترین روزهای زندگی ام است چون كسب این افتخار و توپ طلا، آرزوی همیشگی دوران كودكی ام بود. احساس خارق العاده ای دارم. باور كنید نمی توانم احساسم را توصیف كنم زیرا شما دری را اكنون گشوده اید كه من انتظارش را داشتم. مایلم در وهله نخست از تمام كسانی كه به من رای دادند، تشكر كنم. همه آنهایی كه مرا می شناسند، خوب می دانند چه رویای بزرگی درمن شكل عینی به خود گرفته است.

بازیکن پرتغالی تیم منچستر یونایتد افزود : بعد از 2 بازیكن معروف و خیلی بزرگ صاحب این افتخار شدم. تنها 23 سال سن دارم و كسب این افتخار به این خاطر خارق العاده است و در عین حال غیر قابل تصور. دوران فوتبال حرفه ای ام را در شرایطی كه با 17 سال عضو اسپورتینگ لیسبون بودم، شروع كردم. وقتی می بینم كه بالاتر از بازیكنان بزرگی همچون لیونل مسی، فرناندو تورس، ژابی و... قرار گرفتم، واقعا احساس غرور می كنم. در این دنیای زیبا كه چنین موقعیتی را به من داد، برای رسیدن به آن، موانعی وجود داشت؛ اما بالاخره‌ آنرا بدست آوردم.