تبیان، دستیار زندگی
شماره جدید خبرنامه تحلیلی تحول، ویژه نامه دیدار هشتم آذر 86 از سوی دفتر پیگیری فرامین و مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه علمیه منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شماره جديد نشريه تحول منتشر شد

شماره جدید، نشریه ،تحول، منتشر شد

شماره جديد خبرنامه تحليلي تحول، ويژه نامه ديدار هشتم آذر 86 از سوي دفتر پيگيري فرامين و مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه علميه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري رسا، به مناسبت سالروز ديدار نخبگان حوزوي با رهبر معظم انقلاب اسلامي در هشتم آذر سال 86، دفتر پيگيري فرامين و مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه علميه، شماره پنجم خبرنامه تحليل تحول را منتشر كرد.

تحول در آينه يك سال، ابعاد و گستره تحول در گفت‌وگو با آيت الله يزدي، نوزايي، نوسازي، نوآوري، فردا دير است، نقدي بر پيش نويس سوم نقشه جامع علمي كشور، گزارش عملكرد دفتر پيگيري فرامين و مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه علميه، گزارشي از پژواك‌هاي مجازي در يكمين سال تحول، گزارشي از نشست‌هاي يك سال تحول، نگاهي به تحول در عرصه مطبوعات ونگاهي به خبرگزاري ‌هاي فعال در عرصه تحول مطالب منتشر شده در اين ويژه نامه است.

در بخشي از سرمقاله اين نشريه با نام تحول در آينه يك سال آمده است: جمع‌بندي عملكرد نهادها بيانگر آن است كه متناسب با مطالبات رهبري و انتظاران حوزويان، اقدام‌هاي فراگير و شايسته‌اي صورت نگرفته است. از اين رو جاي نگراني است كه رهنمودهاي افق‌گشاي هشتم آذر 86 رهبر معظم انقلاب اسلامي به سرنوشت سخنان گرانسنگ معظم له در آذر 1374 مبتلا گردند.»

ابعاد و گستره تحول عنوان گفت‌وگويي با آيت الله محمد يزدي، رييس شوراي عالي حوزه علميه است. وي غفلت حوزه از پاسخگويي به سوالات و شبهات روز را زيان‌آور خواند و در تعريف تحول اظهار داشت: تحول مورد نظر مراجع اصلاح كل حركت حوزه‌هاي علميه است.

در گزيده‌اي در اين گفت‌وگو آمده است: «مراجع فعلي ما اكثرا مساله تحول را به طور كلي قبول دارند البته نه به شكل دانشگاهي آن، مساله تحول مورد قبول مقام معظم رهبري و مراجع اين نيست كه كلا نظام موجود حوزه را در هم بريزيم بدون اين كه يك نظام خاصي به وجود آيد، نظم در بي نظمي را هم كسي قبول ندارد، در گذشته كساني اين را قبول داشتند و مي گفتند خود به خود يك نظم دروني وجود داردو شايستگان خود به خود رشد مي كنند، ولي الان معتقد هستند كه يك نظمي بايد صورت بگيرد، اين نظم بايد با كارشناسي‌هاي لازم باشد، چشم‌گيرترين  آن مساله جذب، آموزش  و مدرك استكه در سال‌هاي اخير خوشبختانه در دو سه دوره شوراي عالي، تصميمات و مصوباتي گرفته شده است.»

نگاهي به خبرگزاري‌‌هاي فعال در عرصه تحول بخش ديگري از اين نشريه است كه با ارائه نموداري از درصد اخبار توليد شده از سوي خبرگزاري‌ها، خبرگزاري رسا را به عنوان فعال‌ترين مركز خبري با توليد بيش از نود خبر، گزارش، گفت‌وگو و گزارش تصويري در زمينه تحول معرفي كرده است.

خبرنامه تحليلي تحول به صورت ماهنامه از سوي دفتر پيگيري فرامين و مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه علميه وابسته به دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم منتشر مي‌شود