تبیان، دستیار زندگی
خانم ها به درك و توجه نیاز دارند. جنس زن نیاز دارد كه با او رفیق و صمیمی باشی او را ببینید، رای و نظرش برای شما مهم باشد خواسته هایش مهم باشد. به حرفهایش بها بدهید. در این صورت خانم متوجه می شود دركش كردی .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همسر شوهرت باش نه مامانش

همسران

نیاز خانمها چیست؟ و با آنها چگونه برخورد كنیم. نیاز آقایان چیست؟ و با آنها چگونه برخورد كنیم.

اولین نیاز آقایان: لطفاً همسر شوهرت باش نه مامانش چون آقایان دوست ندارند مثل بچه ها با آنها  برخورد كنید. مثلاً  1- به نیت كمك، كارهای شخصی مرد را انجام می دهند . 2- با جمله ها بازی می كنند تا از کلام او نگفته ها را بشنوند. 3- خانمها فكر می كنند آقایان فراموشكار، كم حافظه و بیحوصله اند. 4 -خانمها آقایان را نكوهش می كنند .

5- خانمها یك كارهایی را خودشان به عهده می گیرند و فكر می كنند آقا نمیتواند. دائم اشتباهات آقایان را به آنها گوشزد می كنند.

خانم ها بهتر است از توانمندی شوهرشان با آنها صحبت كنند آنها را سركوب نکنند. كارهایی كه خود آقایان می توانند انجام بدهند برایشان انجام ندهید. بگذارید خودشان انجام بدهند . به آنها امر و نهی نكنید به آنها دستور ندهید . به آنها اعتماد كنید از همان كودكی . هر كاری كه مامان بازی بوده را نسبت به شوهرتان انجام ندهید.

آقایان نیاز به استدلال و تفكر دارند. وقتی آقایان ذهن درگیری دارند دوست دارند در تنهایی فكر كنند. مزاحم آنها نشوید رهایشان كنید. مردها تشنه ، و محتاج تشكرند نیاز دارند كه از آنها تشكر شود خانم ها دو جا این كار را نمی كنند 1- وقتی كار كوچكی است. 2- وقتی وظیفه شان را انجام بدهند.  آقایان نیازمند تعریف وتمجید هستند یعنی وقتی كاری انجام می دهند بگویید آفرین.

خدا به پیغمبر می گوید : می دانی من هستی را خلق نكردم مگر به خاطر تو می دانی تو و هستی را خلق نكردم مگر برای علی و می دانی تو و هستی و علی را خلق نكردم مگر به خاطر فاطمه . اگر فاطمه نبود هیچكدامتان را خلق نمی كردم هستی طفیلی یك زن است .

خانمها : محدوده حرف زدنتان را مشخص كنید آقایان زمانی به شما دل می دهند كه بتوانند روی حرفتان تمركز كنند. اگر نگویید هدفتان از ، محدوده حرف زدنتان چیست آقایان صحبت نمی كنند . اگر هدف و زمان و حدود را مشخص كنید آقایان با شما حرف می زنند . اگر همیشه به آنها زمان بدهید حاضرند حرفتان را گوش كنند. " به او بگویید 5 دقیقه می خواهم یك جریانی را تعریف كنم" . مردها باید مورد تأیید قرار بگیرند اگر خواستند كاری انجام بدهند به آنها نگویید نه ، به آنها بگویید تو می توانی تو توانایی آن راداری.

وقتی مرد می خواهد كاری انجام بدهد او را تأیید نكنید. تكذیب هم نكنید. مخالفت هم نكنید. چون مخالفت دردسر سازمی شود. مردها باید از جانب خانمها مورد قدر دانی قرار بگیرند. حداقل روزی یكبار به آنها بگویید از اینكه تو همسر منی خوشحالم یا اینكه تو فوق العاده ای .

وقتی بچه به دنیا می آید در معرض توجه مرد هم قرار می گیرد. به او بگویید من خیلی خوشحالم كه تو اینقدر بچه مان را دوست داری . آقایان دوست دارند خانمها احساساتشان را بروز دهند . خانمها دوست دارند به آنها خوش بین باشید.  آموزش ها یاد داده كه با هم رقابت كنیم ولی خانمها دوست دارند كه با هم همكاری كنید . آموزش ها یاد داده كه آقایان مستقل باشند ولی خانمها دوست دارند بعضی وقتها به آنها احساس نیاز كنید .

نكاتی در مورد خانمها :

پیامبر (ص) می فرمایند: من از دنیای شما 3 چیز را بیشر دوست دارم 1- عطر و بوی خوش 2- زن.  3- نماز كه نور چشم من است . هر دستگاهی كه پیچیده تر باشد حساسیتش بیشتر است پیچیدگی خانمها در مقایسه با آقایان مثل كامپیوتر در مقایسه با ماشین حساب است لطمه پذیری و صدمه پذیری خانمها بیشتر است چون خانمها پیچیده تر هستند. برخورد با آنها حساس تر نكات و ظرافتهای بیشتری باید در مورد آنها رعایت شود.

خانمها مثل موج هستند گاهی در اوج انرژی گاهی فروكش كرده و آرام.

نیاز خانمها:

خانم ها به درك و توجه نیاز دارند. جنس زن نیاز دارد كه با او رفیق و صمیمی باشی او را ببینید، رای و نظرش برای شما مهم باشد خواسته هایش مهم باشد. به حرفهایش بها بدهید. در این صورت خانم متوجه می شود دركش كردی . برای همه چیز از دختر و همسرتان تشكر كنید و از آنها تعریف كنید . "مثلاٌ اگر تو نبودی من اینقدر رشد نمی كردم". خانمها نیاز به درك و توجه دارند . خانمها مثل موج هستند گاهی در اوج انرژی گاهی فروكش كرده و آرام. از جمله های خوب برای خانمها استفاده كنید مثل خدا تو رو از آسمون فرستاده . تو خوبی مثل فرشته ها .

یك سری جملات هست كه خانمها میل به شنیدن ندارند( جند بار در مورد این موضوع صحبت كنیم ما كه مثلاٌ در موردش به توافق رسیده بودیم نمی خوای دست از سر این موضوع برداری بازم شروع كردی، آرام باش، سخت نگیرو....).  آقایان، از جزئیات ذهنتان با خانمها صحبت كنید در مورد همه مسائل با خانمها صحبت كنید . مثلاٌ ا گر مشكلی در كارتان هست بگویید . نگذارید خانمها مثل كارآگاه از زیر زبانتان بكشند خودتان بگویید نظر آنها را در مسائل مختلف جویا شوید. خانمها می خواهند شنیده بشوند نه اینكه آقایان دائم برای آنها صحبت كنند باید بیشتر به آنها گوش كنید.

فضای احترام را به خانه هایتان وارد كنید . آقایان، طوری خانمتان را صدا كنید كه انگار مال شماست. همسرم ، دسته گلم ، عزیز دلم .

خانمها از آقایان قوت قلب می خواهند به آنها بگویید همیشه پشت آنها هستید. دل آنها را خالی نكنید. حتی به شوخی . خانم ها به مرد مقتدر نیاز دارند یعنی مسئولیت پذیر باشید و تعهد بیشتری به زن و بچه داشته باشید . خانم ها به شدت بر زمان مسلط اند و بسیار به مناسبت ها اهمیت می دهند. آقایان، مناسبت های خاص را در تقویمتان بنویسید. نیاز به امنیت دارند از آنها انتقاد نكنید احساس نا امنی می كنند . آقایان، مراقب جزئیات رفتارشان باشند.

وقتی با خانم ها حرف نزنید و مبهم باشید و به خانم ها توجه نكنید. وقتی دائم از آنها انتقاد كنید وقتی نسبت به مناسبت ها فراموش كارید. وقتی رفتارتان با خانمها سرد است . وقتی نمی گویید چرا عصبی هستید و مشكل دارید. وقتی به خانمها گوش نمی كنید . وقتی از نیازهایشان غافلید، موجب نا آرامی خانمها می گردد. توجه داشته باشید که همه چیزها و احتیاجاتی كه خانم ها دارند آقایان هم دارند و همه احتیاجات و نیازهایی كه آقایان دارند خانمها هم دارند. گر چه بعضیهایشان مخصوص همان گروه است. تفكیك نیازها فقط برای این بود كه مشخص شود نیاز آقایان به چه بیشتر است و نیاز خانم ها به چه چیز.

برگرفته از سخنرانی آقای فرهنگ

موسسه خانواده مطهر

مقالات مرتبط

عوامل تقویت تفاوت زن و مرد

مقایسه زن و مرد ، رهبری

تفاوت افسردگی در زنان و مردان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.