تبیان، دستیار زندگی
غلامحسین لطفی،بازیگر، پیشرفت و بالندگی همه هنرها را وابسته به ارتقای سطح کتابخوانی در جامعه می داند و معتقد است: میزان مطالعه در سینمای ایران نسبت به سطح بازیگران آن متفاوت است و اثر مطالعه را می‌توان در نوع شخصیت‌پردازی بازیگران مشاهده کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

غلامحسین لطفی، بازیگر:

پیشرفت تمام هنرها به کتاب بستگی دارد

غلامحسین لطفی، بازیگر،  پیشرفت تمام هنرها ، کتاب بستگی

غلامحسین لطفی،بازیگر: پیشرفت و بالندگی همه هنرها را وابسته به ارتقای سطح کتابخوانی در جامعه می داند و معتقد است: میزان مطالعه در سینمای ایران نسبت به سطح بازیگران آن متفاوت است و اثر مطالعه را می‌توان در نوع شخصیت‌پردازی بازیگران مشاهده کرد.

لطفی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: طبیعی است که کتاب و سینما همراه هم هستند و البته کتاب، زمینه‌ساز سینماست. به‌طوری‌ که اگر شما بخواهید کتاب را به عنوان عنصری با اهمیت در حوزه فرهنگ نادیده بگیرید، سایر هنرها پیشرفتی نخواهند داشت.

وی ادامه داد: جهان‌بینی بازیگر به دنیای اطراف خود، با مطالعه  کتاب‌هایی که خوانده شکل می‌گیرد و از این جهان‌بینی در خلق هنرش بهره‌مند می‌شود.

بازیگر فیلم‌های طنز سینمای ایران افزود: میزان مطالعه در سینمای ایران نسبت به سطح بازیگران آن متفاوت است و اثر مطالعه را می‌توان در نوع شخصیت‌پردازی بازیگران مشاهده کرد.

لطفی ساخت آثار اقتباسی از ادبیات کهن ایران را منوط به تامین بودجه‌ای مناسب دانست و تصریح کرد: اگر تاکنون ادبیات کهن ایرانی نادیده گرفته شده، به این علت است که ساخت از روی گنجینه ادبیات ایران، نیاز به بودجه‌ای مناسب و در خور توجه دارد.

لطفی ادامه داد: علاوه بر این، برای معرفی ادبیات باید در فکر پخش جهانی آثار اقتباسی باشیم.

غلامحسین لطفی متولد 1328 قزوین، فوق لیسانس بازیگری و كارگردانی از دانشكده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دارای دكترای افتخاری تئاتر است. از میان مهم‌ترین آثاری که وی در آن‌ها ایفای نقش کرده، می‌توان به فیلم‌هایی چون: "عروس فراری" و "قتل آنلاین" اشاره کرد.