تبیان، دستیار زندگی
انتقام ما خوشتان آمد؟! پنجشنبه شب گذشته در شهر پالوآلتو در شمال كالیفرنیا یك میهمانی توسط پژمان نوزاد كارشناس سایت پارس فوتبال دات كام برای ورود علی دایی به آمریكا ترتیب داده شده بود. در حدود صدوپنجاه نفر از بانفوذترین افراد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دایی در جمع ایرانیان در پالوآلتوی كالیفرنیا:

از انتقام ما خوشتان آمد؟!


پنجشنبه شب گذشته در شهر پالوآلتو در شمال كالیفرنیا یك میهمانی توسط پژمان نوزاد كارشناس سایت پارس فوتبال دات كام برای ورود علی دایی به آمریكا ترتیب داده شده بود.

در حدود صدوپنجاه نفر از بانفوذترین افراد ایرانی و آمریكایی این منطقه به دیدار بزرگترین فوروارد تاریخ آسیا آمده بودند تا به وی خوشامد بگویند. در میان مدعوین و به دعوت پژمان نورزاد، چهره بازیكن اسبق و سرشناس تیم ملی آمریكا ومدیر و همه كاره كنونی باشگاه سن خوزه" ارت كوییك" نیز به چشم می خورد.

بعد از آمدن تمامی دعوت شدگان به این ضیافت، پژمان به حضار و علی دایی قهرمان ملی ایران خوشامد گفت و به نمایندگی از طرف تمامی ایرانیان مقیم آمریكا دستكش های بوكسی را كه قهرمان افسانه ای بوكس جهان محمد علی كلی امضا كرده بود، به عنوان یادبود تقدیم علی دایی كرد.

پژمان گفت: این برای ما افتخار بزرگی است كه علی دایی را در حضور خود داریم و این هدیه ناقابلی است كه از طرف تمامی ایرانیان تقدیم حضورش می كنیم.

بعد از مراسم اولیه، دایی شروع به دادن امضا و گرفتن عكس با هواداران بیقرارش كرد و در كنار صرف غذا و نوای موسیقی اصلی ایرانی، نادرجهانفرد، خبرنگار پارس فوتبال دات كام با قهرمان ملی ایران مصاحبه كرد كه در ذیل از نظرتان می گذرد.

از بازی با اردن بگویید، شانس ما را برای صعود چگونه می بینید؟

شك نكنید كه ما این بازی را خواهیم برد. بچه ها آماده اند تا كار را در اردن تمام كنند. اصولا ما خارج از ایران همیشه بهتر بازی می كنیم و این بار با یكدیگر هم پیمان شده ایم كه كار اردن را یكسره كنیم.

همه ما كم و بیش آگاهیم كه اردنی ها دست به هر گونه حربه ای خواهند زد تا ما را در این بازی عصبی كنند و از نظر روانی شرایط را متشنج كرده و از آن سود بگیرند. آیا برای مقابله با ضد فوتبال احتمالی آنها راه حلی دارید؟

جام ملتهای آسیای چین تجربه گرانبهایی برای بچه ها بود. ما از آن تجربه تلخ چیزهای بسیاری را آموختیم و این بار با چشم باز به مقابله با اردن خواهیم رفت. ما می دانیم  كه چه مشكلاتی بر سر راه داریم و این بار با اعتماد به نفسی بالا یك فوتبال كاملا متفاوت را به نمایش خواهیم گذاشت. نه تنها شاهد یك بازی عالی از ایران خواهید بود بلكه این حرف مرا به گوش همه برسانید كه ما پیروز میدان هم خواهیم بود.

برای پیروزی پرگل مقابل تیم ناجوانمرد بحرین به شما تبریك می گویم. از آن بازی برایمان بگویید؟

دایی با لبخند می گوید: از انتقام ما خوشتان آمد یا نه؟ بچه ها قبل از بازی به همدیگر قول داده بودند با بحرینی ها جدالی سخت داشته باشند و انتقام آن بازی در منامه را از آنها بگیرند. از ابتدای مسابقه، بحرینی ها به فارسی و عربی هر چه می خواستند به ما گفتند و بازیكن شماره 2 آنها در همان ابتدا حرفهای ركیكی را به فارسی به من گفت. من جوابش را ندادم و خونسردی خود را حفظ كردم، ولی بعد از اینكه گل دوم را به دروازه بحرینی ها زدم، رفتم به طرف همان بازیكن و به او گفتم، این هم جواب فحاشی هایت! بعد از گل چهارم ما، بحرینی ها طبق روال همیشگی دست به دامن ضد فوتبال شدند ولی دیگر برای آنها دیر شده بود و بچه ها این پیروزی شیرین را به ملت غیور ایران تقدیم كردند!

از علی كریمی بگویید!

براستی علی كریمی ستاره ای بود كه در این مسابقات دوباره متولد شد. وی توانایی های اصلی خود را در این بازیها به رخ آسیا كشید و من به او برای بازی های زیبایش تبریك می گویم. كریمی با استعداد خدادادیش همه را شگفت زده كرد و از این به بعد تمامی راه های ترقی برایش باز است.

از وظیفه جدیدتان در تیم ملی راضی هستید؟

برای من مهمترین نكته این است كه وظیفه ام را در تیم انجام دهم تا تیم به سرمنزل مقصود برسد. در حال حاضر من با فضا سازیهای مثبت به سایر بازیكنان این شانس را می دهم كه زهر خودشان را بریزند. در واقع بازی بدون توپ من باعث می شود یكی دو بازیكن به طرف من كشیده شوند. در همین بازیها اگر توجه كرده باشید، به دفعات با فضاسازی باعث شدم كه دیگر بازیكنان گل بزنند و در یكی دو مورد هم وقتی بازیكنان حریف( بحرین) توجه شان به مهار دیگر بازیكنان ما معطوف شد، خودم گلزنی كردم. وظیفه من امروز كمی با گذشته فرق می كند. مادامی كه پیروز شویم و از حریف امتیاز بگیریم، من وظیفه خودم را انجام داده ام.

در مورد روزنامه هایی كه فقط برای فروش بیشتر با غرض ورزی مطالب عجیب و غریب در ارتباط با شما می نویسند، چه فكر می كنید؟

من اصلا به آنها توجه نمی كنم.. من یك بازیكن حرفه ای هستم و به قول معروف كسی را كه حساب پاك است از محاسبه چه باك است. گرانبهاترین شاهد برای علی دایی، زمانی است كه میلان ماچالا یا زیكو و دیگران اینچنین از بازی من تعریف می كنند. با وجود شاهدانی حرفه ای مثل اینها جایی برای اینكه من از خود دفاع كنم، باقی نمی ماند. بگذارید این عده هر چه دلشان می خواهد، بنویسند. من به آنها اهمیت نمی دهم.

نبود مهدوی كیا در بازی با اردن چه لطمه ای به تیم خواهد زد؟

مهدی یكی از حرفه ای ترین بازیكنان ایران است. وی نشان داد كه بازی برای یك تیم تمام عیار اروپایی چگونه می تواند بر روی یك بازیكن اثر بگذارد. جای او در این دیدار بسیار خالی خواهد بود. ولی متاسفانه این اتفاقات در فوتبال زیاد می افتد و ما با عوض كردن تاكتیك مان، در اردن به پیروزی خواهیم رسید. اردن تیم خوبی دارد ولی حساب ما با آنها جداست. به شما ثابت خواهد شد.

ازAFC و FIFA برایمان بگویید.

ما باید راه های برخوردمان باAFC را تغییر دهیم. هر چه كه بیشتر نفوذ داشته باشیم بهتر و بیشتر نتیجه خواهیم گرفت. اوضاع به خودی خود تغییر نمی كند. باید عمل كرد و زود هم عمل كرد.AFC سر ما را در چین برید!

در این هنگام آلكسی لالاس، مدیر تیم سن خوزه، ارت كوییك به جمع ما پیوست و شروع به خوش و بش با دایی كرد. خبرنگار پارس فوتبال دات كام از او می خواهد نظرش را در مورد دایی ابراز كند.

لالاس می گوید: دایی بازیكن بسیار بزرگی است. زدن 99 گل ملی و شكستن ركورد پوشكاش كار هر كسی نیست. متاسفانه من شانس این را پیدا نكردم كه در فرانسه مقابل او بازی كنم. لالاس با لبخندی، سر خود را تكان می دهد و می گوید: خیلی دلم می خواست در آن بازی تاریخی حضور داشته باشم، ولی متاسفانه سمپسون، مربی سابق آمریكا به من مهلت بازی نداد و من همیشه از این قضیه متاسفم. به ایران برای این پیروزی تبریك می گویم، اما تیم آمریكا عجب جام جهانی وحشتناكی را پشت سر گذاشت. سمپسون تا چند روز دیگر مربی تیم لس آنجلس گالكسی خواهد شد.

گفتنی است هر دو تیم لس آنجلس گالكسی و سن خوزه، ارت كوییك به یك گروه تعلق دارند و هر دو تیم برای امضا كردن یك قرارداد با علی دایی در حال تلاشند.

به جرات می توان گفت كه حضور مدیر و همه كاره تیم سن خوزه( ارت كوییك) در این میهمانی اتفاقی نبوده است. براستی كه برای من این افتخاری فراموش نشدنی بود تا باری دیگر با كاپیتان افسانه ای تیم ملی ایران روبرو شوم. تواضع و فروتنی، آقایی، افتادگی و حرفه ای بودن وی هیچگاه از خاطرم محو نخواهد شد.