تبیان، دستیار زندگی
مدیركل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و كتابخوانی وزارت ارشاد از اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار در قالب 2 میلیون و 500 هزار جلد كتاب به مدارس سراسر كشور توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از سوي معاونت فرهنگي وزارت ارشاد

2 ميليون و 500 هزار جلد كتاب به آموزش و پرورش اهدا شد

از سوی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد   2 میلیون و 500 هزار جلد كتاب به آموزش و پرورش اهدا شد

مديركل دفتر مطالعات و برنامه‌ريزي فرهنگي و كتابخواني وزارت ارشاد از اختصاص 50 ميليارد ريال اعتبار در قالب 2 ميليون و 500 هزار جلد كتاب به مدارس سراسر كشور توسط معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خبر داد.

مصطفي اميدي، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي طي سال‌هاي گذشته،  با وزارت آموزش و پرورش براي تجهيز كتابخانه‌هاي مدارس همكاري مستمري داشته كه از آن جمله مي‌توان به اختصاص 50 ميليارد ريال اعتبار به اين وزارتخانه در سال 86 اشاره كرد.

وي افزود: امسال نيز همزمان با هفته كتاب، تفاهم‌نامه‌اي ميان وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به امضا رسيد كه بر اساس آن،اعتباري معادل مبلغ سال گذشته (50 ميليارد ريال) براي خريد كتاب به وزارت آموزش و پرورش اختصاص يافت.

اميدي درباره چگونگي تجهيز كتابخانه مدارس كشور گفت: در سال‌هاي گذشته نمايندگان مدارس با مراجعه به انبار كتاب و با در نظر گرفتن نظرات كارشناسان آموزش و پرورش، به انتخاب كتاب‌هاي مورد نظر خود اقدام مي‌كردند.

مديركل دفتر مطالعات و برنامه‌ريزي فرهنگي و كتابخواني تاكيد كرد: امسال براي ششمين سال متوالي، نمايندگان با مراجعه به نمايشگاه كتاب ياد يار مهربان در تهران و برخي از شهرستان‌ها به تهيه و انتخاب كتاب‌هاي مورد نظر خود اقدام كردند.

به گفته وي، اين اقدام 6 دوره در تهران و 2 دوره در اصفهان برگزار شد. همچنين استان‌هاي فارس و قزوين، آمادگي خود را براي برپايي اين نمايشگاه اعلام كرده‌اند كه پس از انجام هماهنگي‌هاي لازم، تاريخ برگزاري اين نمايشگاه‌ها اعلام مي‌شود.

اميدي با بيان اين‌كه برگزاري نمايشگاه ياد يار مهربان بر عهده موسسه نمايشگاه‌هاي فرهنگي ايران است، تاكيد كرد: در صورت اعلام آمادگي استانداري و سازمان آموزش و پرورش هر استان،‌ نيمي از هزينه‌هاي برپايي اين نمايشگاه‌ها را معاونت فرهنگي وزارت ارشاد برعهده خواهد گرفت.