تبیان، دستیار زندگی
گرده افشانی گل سوسن می تواند سبب ایجاد لکه برروی لباس و مبلمان شود، به همین دلیل پیش از اینکه آن را با گل های دیگر در داخل گلدان قرار دهید، سعی کنید نرینگی آن را با دستمال به آرامی پا ک کنید. این کار را باید هرچند روز یک بار انجام دهید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با گل ها به آرامی رفتار کن!

گل زنبق

در دومقاله ی قبل به نام های برای آنانکه به گل ها علاقه مندند و روش نگهداری گل های مختلف! مطالبی را راجع به نگهداری از گل ها ی مختلف بیان کردیم و به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم ابتدا آنها را مطالعه کنید.

گل زنبق: این گل هم دارای شکوفه های متعدد بسیار کوچکی می باشد که به مرور زمان شکوفا خواهند شد. این شکوفه ها در عرض 2روز شکوفا می شوند. شکوفه های زیبا و آبی رنگ این گل در کنار لاله و سوسن از جذابیت خاصی برخوردار می شوند. هرچند عمر کوتاهی دارند اما به گلدان ها زیبایی و جذابیت خاصی می بخشند. آب را تا بالاترین حد گلدان بریزید و از ایجاد باکتری در گلدان جلوگیری کنید. در گلدان در حدود 3تا5روز عمر می کنند.

گل سوسن

گل سوسن: گرده افشانی گل سوسن می تواند سبب ایجاد لکه برروی لباس و مبلمان شود ، به همین دلیل پیش از اینکه آن را با گل های دیگر در داخل گلدان قرار دهید ، سعی کنید نرینگی آن را با دستمال به آرامی پا ک کنید. این کار را باید هرچند روز یک بار انجام دهید. کلیه موارد ذکر شده برای مراقبت از گل را که در مقاله ی قبل به آنها اشاره شده درمورد این گل نیز رعایت کنید و دقت داشته باشید که گل سوسن براحتی پلاسیده شده و از بین می رود ، به همین دلیل هنگامی که آنها را در دست می گیرید باید مراقب باشید و آنها را به آرامی در دست بگیرید. شکوفه های این گل به ترتیب باز می شوند و شما می توانید گل هایی را که عمر خود را کرده اند و به ساقه اصلی نزدیک هستند را جدا کنید.

گل ارکیده

گل ارکیده: کلیه موارد ذکر شده برای مراقبت و نگهداری از سایر گل ها درمورد این گل نیز صدق می کند . فقط توجه داشته باشید که این گل بسیار حساس بوده و به هیچ وجه نباید در معرض گاز اتیلن که از میوه ها، سبزی ها و مواد فاسد شده گل ها ساطع می شود قرار بگیرد.

گل سنبل

گل سنبل: کلیه موارد ذکر شده برای مراقبت و نگهداری از سایر گل ها درمورد این گل نیز صدق می کند ، اما در ذهن داشته باشید که وقتی ساقه های آنها را می برید ، نوعی شیره گیاهی آزاد می کند که عمر سایر گل ها را کاهش می دهد. برای جلوگیری از این امر پس از کوتاه کردن ساقه ها آنها را در یک ظرف جداگانه قرار داده و پس از 12ساعت در کنار گل های دیگر بگذارید. در روش های گل آرایی به شیوه نوین گل سنبل را با پیاز و ریشه آن تزئیین می کنند. خاک را از روی ریشه گیاه می شویند تا از کثیف شدن آب جلوگیری شود.

تهیه شده : ندا داودی

مقالات مرتبط :

بهار، فصل گل و گلكارى

مراقبت از گیاهان آپارتمانی - آماریلیس

مراقبت از گیاهان آپارتمانی - لیندا

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.