تبیان، دستیار زندگی
در سالی كه بحران مالی فراگیر شده و بازگشت سرمایه به یكی از مسایل مهم جهانی تبدیل شده است، ‌برخی از نویسندگان، بی‌كم و كاست درآمد خود را كسب می‌كنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ثروتمندترين نويسندگان سال انتخاب شدند

 ثروتمندترین نویسندگان سال انتخاب شدند

در سالي كه بحران مالي فراگير شده و بازگشت سرمايه به يكي از مسايل مهم جهاني تبديل شده است، ‌برخي از نويسندگان، بي‌كم و كاست درآمد خود را كسب مي‌كنند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، به نقل از سايت فوربس، جاي تعجب ندارد اگر در راس فهرست فوربس به نام «جي.كي رولينگ» بر بخوريم. او همچنان با فروش هري پاتر جادويي دارد پول درمي‌آورد و در سال 2008 نيز توانست 300 ميليون دلار درآمد كسب كند. هري پاتر از زماني كه رولينگ نخستين جلد آن را در سال 1998 منتشر كرد تاكنون  5/4 ميليارد دلار فروش داشته و رولينگ را از مادري تنها و بي‌پول، به زني ثروتمند با شهرت جهاني تبديل كرد.

در مقام دوم اين فهرست، «جيمز پاترسون» جاي دارد كه توانست در سال 2008 از فروش كتاب‌هايش 50 ميليون دلار كسب كند. او در سال حداقل دو كتاب منتشر كرده و هر سال بيش از 150 ميليون جلد كتاب در سراسر جهان به فروش ‌رسانده است.

سومين مقام را سلطان وحشت يعني «استفن كينگ» به خود اختصاص داده است. او با 45 ميليون دلار درآمد، سال جاري را پشت سر گذاشت. كينگ كه زماني آموزگار مدرسه بود، بيش از 40 عنوان كتاب منتشر كرده و بيش از 350 ميلون نسخه از زمان انتشار «كري» در سال 1974 تاكنون فروخته است.

چهارمين جايگاه به «تام كلنسي» ‌تعلق دارد. سلطان تريلرهاي سياسي و آفريننده «جك ريان»‌ ستاره رمان‌هايي چون «بازي‌هاي ميهن‌پرستانه»، «به دنبال اكتبر سرخ»، «پاكيزه» و «خطر آماده» در سال گذشته فقط از فروش امتياز آثارش براي بازي‌هاي ويديويي به «اوبي سافت»‌100 ميلون دلار دريافت كرد.

و سرانجام در مقام پنجم «دانيل استيل» كه لقب ملكه رمان را دريافت كرده، جاي دارد. اين بانوي نويسنده در سالي كه گذشت 30 ميليون دلار از راه فروش آثارش به دست آورد. كتاب‌هاي استيل كه تعداد آن‌ها به بيش از 70 عنوان مي‌رسد، در 47 كشور دنيا و به 28 زبان منتشر شده‌اند. علاوه بر فروش كتاب، او امتياز تجارت عطر و نيز يك گالري هنر در سان‌فرانسيسكو را نيز دارد.

نيكولاس اسپاركز، جانت اوانويچ، جان گريشام، دين كونتز و كن فلوت از ديگر نويسندگاني هستند كه با درآمدهاي بالاي خود پشت سر اين پنج نويسنده برتر جاي گرفته‌اند.