تبیان، دستیار زندگی
مدیرگروه اجتماعی پژوهشکده مردم‌شناسی سازمان میراث فرهنگی از گردآوری پژوهش‌های میدانی خانواده و كودك به كوشش كارشناسان این پژوهشكده خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پژوهش‌هاي ميداني خانواده و كودك گردآوري مي‌شود

پژوهش‌های میدانی خانواده و كودك گردآوری می‌شود

مديرگروه اجتماعي پژوهشکده مردم‌شناسي سازمان ميراث فرهنگي از گردآوري پژوهش‌هاي ميداني خانواده و كودك به كوشش كارشناسان اين پژوهشكده خبر داد.

مينو کريميان با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: آخرين پژوهش‌هاي پژوهشكده در زمينه خانواده و کودک و تأثير رسانه‌ها بر الگوپذيري کودکان است كه تا پايان امسال تدوين آن نهايي خواهد شد.

وي افزود: همچنين در اين پژوهش‌ها از تغيير الگوهاي ازدواج در چهار دهه اخير نيز سخن به ميان آمده كه اين اطلاعات به شکل يک جدول و نمودار در اين پژوهش‌ها به نمايش درمي‌آيد؛ به اين صورت كه تغييرات به تفکيک و با طرح مشخص مي‌شود و با يک نگاه به جدول مي‌توان اطلاعات کلي آن را به‌دست آورد.

اين مردم‌شناس يادآور شد: تاکنون درباره اين پژوهش‌ها مراحل مطالعات کتابخانه‌اي، مصاحبه با استادان و بررسي يک سري رساله‌ها و پايان‌نامه‌ها صورت گرفته و اکنون آماده‌ايم تا مرحله ميداني را در حوزه شمال و جنوب تهران ادامه دهيم.

وي تأکيد کرد: با توجه به اين‌که اين پروژه جزو پروژه‌هاي سال جاري است پيش‌بيني مي‌شود تا پايان امسال پايان يابد.

كريميان خاطرنشان كرد: پژوهش‌هاي ميداني خانواده و كودك در قالب كتاب گردآوري خواهد شد تا مردم‌شناسان، جامعه‌شناسان و مشاروان خانواده بتوانند از مطالب تحقيقاتي آن استفاده كنند