تبیان، دستیار زندگی
پرکارترین بازیگران زن و مرد جشنواره فیلم فجر بر اساس فیلم‌های که تاکنون تقاضای شرکت داشته‌اند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرکارترین بازیگران زن و مرد جشنواره فیلم فجر

باران کوثری

پرکارترین بازیگران زن و مرد جشنواره فیلم فجر بر اساس فیلم‌های که تاکنون تقاضای شرکت داشته‌اند

سینمای ما - ثبت‌نام فیلم‌های برای حضور در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ادامه دارد، اما تا به اینجای کار و بر اساس فیلم‌های که ثبت‌نام کرده اند فهرستی از بازیگران پر کار مرد و زن به دست آمده که در این میان محمدرضا فروتن با 4 فیلم پرکارترین بازیگر مرد و مهتاب کرامتی و باران کوثری پرکارترین بازیگران زن جشنواره امسال هستند. در حال حاضر 4 فیلم به نام‌های «میزاک»، «پستچی سه بار زنگ می‌زند»، «شبانه‌روز» و «پای پیاده» با بازی محمدرضا فروتن متقاضی شرکت در جشنواره بیست و هفتم هستند. که او در هریک از آنها با نقش و گریمی متفاوت ظاهر شده است. به جمع این فیلم‌ها باید فیلم سینمایی عیار 14 را هم اضافه کنیم که با پرشدن فرم شرکت برای حضور این فیلم در جشنواره فجر تعداد فیلم‌های فروتن در این رویداد به 5 اثر می‌رسد که این در نوع خود رکورد جالبی برای این بازیگر محسوب می‌شود.

محمدرضا فروتن با 4 فیلم پرکارترین بازیگر مرد و مهتاب کرامتی و باران کوثری پرکارترین بازیگران زن جشنواره امسال هستند.

پس از محمدرضا فروتن، محمدرضا شریفی‌نیا با 3 فیلم پرکارترین بازیگر جشنواره است. او فیلم فرزند صبح، اخراجی‌ها2 و صندلی خالی را در فهرست فیلم‌های ثبت‌نام کرده در جشنواره دارد. پوریا پورسرخ هم در فهرست بازیگران سه فیلمی قرار دارد یکی از فیلم‌های او «دلخون» و دیگر فیلمش «حرکت اول» نام دارد که هنوز ثبت‌نام نکرده است. او در فیلم «عیار14» هم بازی دارد.

10بازیگر مرد دیگر در رتبه سوم بازیگران پرکار قرار دارند که از هرکدام از آنها دو فیلم در فهرست فیلم‌های ثبت‌نام شده دیده میشود. بهرام رادان با فیلم‌های «بی‌پولی» و «تردید»، اکبر عبدی با فیلم‌های «نظام از راست» و «اخراجی‌ها2»، حبیب رضایی با فیلم‌های «بی‌پولی» و «بیست»، حامد بهداد با فیلم‌های «دلخون» و «شبانه‌روز»، رضا کیانیان با فیلم‌های «هفت و پنج دقیقه» و «صداها»، حسام نواب صفوی با فیلم‌های «اخراجی‌ها2» و «وقتی همه خوابیم»، شهاب حسینی با فیلم‌های «سوپر استار» و «سایه وحشت»، دانیال عبادی با فیلم‌های «امشب شب مهتابه» و «کریستال»، آتیلا پسیانی با فیلم‌های «پاداش» و «فرزند صبح» و حمید فرخ‌نژاد با فیلم‌های «حریم» و«پوسته» در این فهرست قرار دارند.

به این فهرست می‌توان بازیگر دیگری چون کامبیز دیر باز را هم اضافه کرد که تاکنون فیلم «بیرون آوردن مردگان» او در جشنواره ثبت‌نام کرده و به احتمال فیلم «عیار14» را هم در این جشنواره خواهد داشت.

10بازیگر مرد دیگر در رتبه سوم بازیگران پرکار قرار دارند که از هرکدام از آنها دو فیلم در فهرست فیلم‌های ثبت‌نام شده دیده میشود. بهرام رادان با فیلم‌های «بی‌پولی» و «تردید»، اکبر عبدی با فیلم‌های «نظام از راست» و «اخراجی‌ها2»و ...

اما جشنواره امسال شاهد حضور بازیگرانی چون فریبرز عرب‌نیا و پارسا پیروزفر پس از سال‌ها غیبت خواهد بود. هر دو به مدت سه تا 5 سال به دلیل حضور در دو پروژه مهم تلویزیون فرصت بازی در فیلمی را به دست نیاورده بودند. اما امسال عرب نیا با فیلم‌های «طاووس‌های بی‌پر» و «صندلی خالی» و پیروزفر با «شبانه‌روز» در این رویداد حاضر خواهند شد.

اما بازیگران زن پرکار جشنواره، که در صدر فهرست آنها بازیگرانی چون مهتاب کرامتی، باران کوثری قرار دارند. کرامتی برای جشنواره بیست و هفتم فیلم‌های «تردید»، «بیست» و «شبانه‌روز» را دارد که هر سه فیلم فرم شرکت در جشنواره را پر کرده‌اند. باران کوثری هم فیلم‌های «حیران»، «میزاک» و «پستچی سه بار زنگ نمی‌زند» را دارد. به این جمع به احتمال شیلا خداداد هم اضافه خواهد شد. دو فیلم او به نام‌های اخراجی‌ها2 و سایه وحشت متقاضی شرکت در جشنواره هستند و اگر فیلم «یه اشتباه کوچولو» که تاکنون تهیه‌کننده آن تصمیمی مبنی بر حضور آن در جشنواره نگرفته به این جمع اضافه شود تعداد فیلم‌های او به سه خواهد رسد. اما این عنوان به شکل مشروط به این دو بازیگر رسیده است؛ چراکه الناز شاکر دوست به احتمال 4 فیلم را در جشنواره خواهد داشت. تا به اینجا دو فیلم «دلخون» و«پوسته» با بازی او برای حضور در جشنواره فرم پر کرده‌اند و اگر طی روزهای آینده فیلم‌های «کیش و مات » و«حرکت اول» هم فرم جشنواره را پرکنند تعداد فیلم‌های او به 4 میرسد.

مهناز افشار با فیلم‌های «شبانه‌روز» و «امشب شب مهتابه» و مریم بوبانی با فیلم‌های «شبانه‌روز» و «پای پیاده « در رتبه سوم جدول پرکارترین‌ها قرار دارند.