تبیان، دستیار زندگی
اختصاصی فیفا: در بهترین دوران فوتبال خودم قرار دارم روز دوشنبه سایت اختصاصی فدراسیون بین المللی فوتبال ( فیفا) درگزارشی تحت عنوان كریمی با گلزنی هایش در اوج قرار گرفت. به تمجید از مهاجم ایرانی پرداخت. در ابتدای این مطلب می خ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علی كریمی در گفت و گو با سایت اختصاصی فیفا:

در بهترین دوران فوتبال خودم قرار دارم


روز دوشنبه سایت اختصاصی فدراسیون بین المللی فوتبال ( فیفا) درگزارشی تحت عنوان كریمی با گلزنی هایش در اوج قرار گرفت. به تمجید از مهاجم ایرانی پرداخت.

در ابتدای این مطلب می خوانیم مرد 5 گله تیم ملی ایران در بازی های جام ملت های 2004 آسیا با هت تریك خود در بازی مرحله یك چهارم نهایی مقابل كره جنوبی توانست همراه علاء هوبیل مهاجم بحرینی در صدر جدول گلزنان مسابقات قرار گیرد و صاحب كفش طلایی شود . او در سال 1998 و در حالی كه 20 سال بیشتر نداشت اولین بازی ملی خود را انجام داد و از آن پس پیشرفت روز افزونی داشت. قهرمانی بازی های آسیایی 1998 بانكوك با تیمی شكل گرفت كه علی كریمی در آن عضویت داشت.

او در این زمینه می گوید: ابتدا به عنوان بازیكن جایگزین وارد زمین می شدم اما با مرور زمان بازیكن اصلی تیم شدم.

سال 2001 پس از شكست در مقابل بحرین و بازی با تایلند ایران به عنوان تیم دوم گروه خود در مسابقات انتخابی جام جهانی 2002 منطقه آسیا شناخته شد تا پس از غلبه بر امارات، به دیدار ایرلند جنوبی برود. در دوبلین كریمی به عنوان یك هافبك نفوذی طراح اكثر حملات تیمش بود و با دریبل های خود بارها مردان میزبان را آزار داد اما در نهایت شكست دو بر صفر عاید تیم ملی ایران گردید.

پیروزی یك بر صفر در تهران هم نتوانست باعث صعود نماینده آسیا به جام جهانی دوره پیش شود. كریمی در این رابطه اظهار داشت:" آن دوبازی مقابل ایرلند برای ما مثل یك كابوس بود . من برای خود و شانسی كه از دست رفت متاسف بودم اما این تجربه كمك كرد بیشتر كه پیشرفت كنم.

آنجا بود كه یاد گرفتم كار گروهی مهم تر از نمایش مهارت های فردی است و در نهایت همه چیز به گل هایی كه زده می شود ختم خواهد شد." وی در ادامه بزرگترین بازی دوران ورزشی اش را دیدار مقابل كره جنوبی در جام ملت های 2004 آسیا می داند. مسابقه ای كه در آن ایران موفق شد تیم چهارم جام جهانی 2002 را با درخشش كریمی و سه گل وی مغلوب كند.

توانایی های واقعی اعجوبه ایرانی در آن دیدار به منصه ظهور رسید. علی كریمی به این قسمت از مصاحبه كه می رسد می گو.ید:" فكر می كنم بهترین بازی دوران ورزشی خود را انجام دادم" درخشش او باعث شد دایی كمتر به چشم آید علیرغم آنكه كریمی 178 سانتی متر قد دارد با برنامه ریزی در پرش هایش موفق گردید بهتراز كاپیتان تیم ملی ایران عمل كند . دو گل او در 20 دقیقه نخست بازی با كره جنوبی كه درون دروازه "لی وون جائه" جای گرفت حاصل بخش دیگری از قابلیت های كریمی است.

در 13 دقیقه پایانی مسابقه و زمانی كه نتیجه سه بر سه حاكم بود، علی مجددا شم گلزنی خود را به رخ همگان كشید و روی ارسال توپی كه از عرض توسط مهدی مهدوی كیا سانتر شده بود گل پیروزی بخش تیم ملی كشورش را به زیبایی هر چه تمام تر وارد دروازه كرد.

كریمی در موردآینده اش می گوید: فعلا با الاهلی امارات قرارداد دارم البته چند پیشنهاد اروپایی به دستم رسیده اما تیم اماراتی به این سادگی ها اجازه نمی دهد قبل از پایان مدت اعتبار قردادم از آنها جداشوم. واقعیت این است كه من بازی در فوتبال اروپا را دوست دارم وبلافاصله پس پایان قرارداد با الاهلی راهی تیم های اروپا خواهم شد.

به نظر می رسد حضور در فوتبال اروپا برای علی كریمی چندان هم رویایی نباشد چرا كه اوتوانایی های بالایی دارد و خود بر این امر واقف است بنابراین نباید قاعدتا زیاد ذوق زده شود.

وقتی از او در مورد مسابقه 8 سپتامبر در مقابل اردن و اینكه سرنوشت صعود تیم ملی ایران به جام جهانی 2006 آلبمان در گرو نتیجه همین دیدار است سوال پرسیده شد وی گفت: ما حق انتخاب نداریم و باید پیروز شویم . ایران به جام جهانی 2006 آلمان صعود خواهد كرد. البته اظهار نظر كریمی در حالی صورت می گیرد كه تیم ملی فونتبال كشورش بازی را در تهران با نتیجه یك بر صفر به حریف خود واگذار كرده است.

كریمی در پایان با تشبیه یك بازیمن به تیم فوتبال می گوید: مثل تیم های فوتبال دوران اوج وافت دارنده بازیكنان نیز چنین هستند، یك روز خوب هستند و یك روز بد؛ یك دوره در اوج قراردارند و در دوره دیگر در دوران افت . اما احساس می كنم من در بهترین دوران فوتبال خود قرار دارم.