تبیان، دستیار زندگی
اگر درون فسرده باشد و راکد، چنین خیزشی به پا نمی‌شود و چنین ثمره‌ای به بار نمی‌نشیند. هر زمان که تلاشی و مبارزه‌ای نتیجه می‌دهد، حاصل از مبارزه درون کسانی است که به ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خیال واهی ممنوع!!!
امام خمینی

مبارک باد بر کشور عزیز ایران و بر ملت شریف، رزمندگانی چنین قدرتمند و عاشقانی چنین محو جمالی ازلی و سربازانی چنین دلباخته دوست که شهادت را آرزوی نهایی خود و جانبازی راه محبوب در را آرمان اصیل خویش می‌دانند.

و این بار نیز روح‌ا... بزرگ، آن رهبر فرزانه، چه زیبا و ظریف اندیشانه، درست در اوج شادی و سرور طریق‌‌القدس، توجه همه را جلب ارزش تحولات درون می‌نماید.

فتح‌الفتوح اصلی را تحول در روح و جان افراد می‌خواند و تلنگری بر شادی‌های حاصل از این پیروزی‌های دنیایی می‌زند.

حقیقت این جاست که در سایه همین تحول در درون و همان فتح‌الفتوح اصلی، فتح بستان صورت می‌پذیرد.صد البته که اگر درون فسرده باشد و راکد، چنین خیزشی به پا نمی‌شود و چنین ثمره‌ای به بار نمی‌نشیند. هر زمان که تلاشی و مبارزه‌ای نتیجه می‌دهد، حاصل از مبارزه درون کسانی است که به دیوارهای بلند و قفس‌های تنگ دنیایی بسنده نمی‌کنند. دست‌های خود را به آسمان می‌گشایند و عاجزانه از پیشگاه پروردگارشان فتح و پیروزی می‌طلبند. اول از زندان

چزابه

تن خود و سپس نجات سرزمین‌شان را از حضور اغیار و زورگویان و مستکبران جهان خواهانند. و خدا نیز چه زیبا پاسخ‌گوی هر دو خواسته چنین افرادی است.

توفیق شهادت‌شان نصیب می‌کند تا از حصار تن رها شوند و سرزمین‌شان را آزاد می‌کند تا بدخواهان بدانند،چشم طمع به خاک ایران آزاد داشتن، خیالی واهی است.

در بامداد 8 آذر ماه 1360 به طور همزمان در چند محور و با هدف آزادسازی شهربستان و رسیدن به خطوط مرزی در چزابه عملیات «طریق‌القدس» با رمز «یا حسین» آغاز گردید. طراح این نبرد و مقاومت، شهید حسن باقری و فرماندهی آن با سپاه پاسداران بود.

شهید حسن باقری

رزمندگان جان بر کف ایران عزیز از منطقه‌ای رملی عبور کرده، دشمن را دور زدند، و این گونه بستان آزاد شد.

دشمن در کمال ناباوری و غافلگیری خود را شکست خورده دید و فریاد «یا حسین» و «الله اکبر» در سراسر میهن‌مان طنین‌انداز شد. قطعاً باز ماندگان آن دوران سرافراز این خاطرات شیرین را به یاد دارند.

در این عملیات بسیاری از جوانان جان بر کف را توفیق شهادت نصیب شد که از جمله آنان می‌توان دو فرمانده سپاه پاسداران «شهید عباس کردآبادی» و «شهید احد فروغی» را نام برد.

 پاسخ امام به تلگرام به رئیس جمهور و رؤسای نیروهای مسلح

آنچه برای اینجانب غرورانگیز و افتخارآفرین است روحیه بزرگ و قلوب سرشار از ایمان و اخلاص و روح شهادت‌طلبی این عزیزان که سربازان حقیقی ولی‌الله‌الاعظم ارواحنا فداه هستند می‌باشد و این است فتح ‌الفتوح. من به ملت بزرگ ایران و به فرماندهان شجاع قبل از آنکه پیروزی شرافتمندانه و بزرگ خوزستان را تبریک بگویم، وجود چنین زرمندگانی را که در دو جبهه معنوی و صوری و ظاهر و باطن از امتحان سرافراز بیرون آمده‌اند، تبریک می‌گویم. مبارک باد بر کشور عزیز ایران و بر ملت شریف، رزمندگانی چنین قدرتمند و عاشقانی چنین محو جمالی ازلی و سربازانی چنین دلباخته دوست که شهادت را آرزوی نهایی خود و جانبازی راه محبوب در را آرمان اصیل خویش می‌دانند. افتخار بر رزمندگانی که جبهه‌های نبرد را با مناجات خویش و راز و نیاز با محبوب خود عطرآگین نموده‌اند. فخر و عظمت بر جوانان عزیزی که در راهی قدم برداشته و پاسداری از مکتبی می کنند که شکست ناپذیر و سر تا پا پیروزی است. و ننگ بر آنان که در راهی جان خود را هدرمی‌دهند و عرض و آبروی خود را می‌برند که پیروزی‌شان شکست و زندگی‌شان ننگ آفرین است.

روحشان شاد و یادشان گرامی و پُررهرو باد.

***

نام عملیات : طریق القدس ( فتح بستان )

زمان اجرا : 8/9/1360

بستان

مدت اجرا : 14 روز

مكان اجرا : منطقه عملیاتی چزابه – شمال شهر بستان

رمز عملیات : یا حسین

تلفات دشمن : 4046 كشته ، زخمی و اسیر

ارگان های عمل كننده : سپاه و ارتش

اهداف عملیات : قطع ارتباط شمال به جنوب دشمن در خاك ایران با آزاد سازی شهر بستان و تنگه چزابه و رسیدن نوار مرز بین المللی

سالروز این پیروزی بزرگ را تهنیت می گوییم.

فاطمه شریعتمدار

تبیان_هنر مردان خدا