تبیان، دستیار زندگی
مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام كرد: لایحه توزیع كتاب كه به بررسی و حل مهم‌ترین موانع موجود در حوزه نشر می‌پردازد، با نظر مساعد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به زودی تقدیم هیات دولت می‌شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مشاور معاون فرهنگي وزير ارشاد :

لايحه ساماندهي توزيع كتاب به هيات دولت مي‌رود

مشاور معاون فرهنگی وزیر ارشا د:لایحه ساماندهی توزیع كتاب به هیات دولت می‌رود

مشاور معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اعلام كرد: لايحه توزيع كتاب كه به بررسي و حل مهم‌ترين موانع موجود در حوزه نشر مي‌پردازد، با نظر مساعد وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، به زودي تقديم هيات دولت مي‌شود.

حميد قبادي، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اعلام كرد: معاونت فرهنگي وزارت ارشاد طرح جامعي را برنامه‌ريزي مي‌كند كه به رويكرد نوين وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از توليد به توزيع مي‌پردازد.

قبادي با يادآوري اين كه طرح مورد نظر هم‌اكنون با نظر مساعد وزير مراحل برنامه‌ريزي را سپري كرده است، اذعان داشت: اين طرح به زودي تقديم هيات دولت مي‌شود.

وي با اشاره به اين كه بيان مشكلات اهالي نشر سبب توجه و تصميم‌گيري‌هايي در مجلس شد، اعلام كرد: مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي گزارشي در اين باره ارائه كرد كه توزيع و سياست‌گذاري، مهم‌ترين نكته آن محسوب مي‌شوند.

وي خاطرنشان كرد: اين طرح به ساماندهي و استانداردسازي شبكه‌هاي مختلف پخش كتاب مي‌پردازد و هزينه راه‌اندازي كتاب‌فروشي و نشر كتاب را به حداقل ممكن كاهش مي‌دهد.

به گفته مشاور معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، راه‌اندازي كتاب‌فروشي اينترنتي در شبكه مجازي، كتاب‌فروشي سيار، نمايشگاه كتاب و تاسيس نهاد صنفي پخش و تقويت كتاب، از محورهاي اين طرح به شمار مي‌روند.

قبادي، كاهش هزينه سرمايه‌گذاري در حوزه كتاب را مهم‌ترين دستاورد اين طرح دانست و افزود: عرضه و توزيع كتاب از مهم‌ترين مشكلات ناشران در حوزه نشر است و با تدوين اين طرح كه با بهره‌گيري از نظريات ناشران تهيه شده، گام‌هايي در رفع موانع اين حوزه برداشته خواهد شد.

اين طرح مراحل برنامه‌ريزي را در معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي پشت سر گذاشته و به دنبال اجراي طرح جامع توزيع كتاب است. البته پيشنهاد اين طرح به آن معني نيست كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مسووليت توزيع كتاب را برعهده مي‌گيرد.