تبیان، دستیار زندگی
رئیس كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از احضار امیر قلعه‌نویی، امید طیری و سیاوش اكبرپور به كمیته انضباطی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرفاوی محروم شد، قلعه‌نویی احضار

قلعه نویی، مرفاوی

رئیس كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از احضار امیر قلعه‌نویی، امید طیری و سیاوش اكبرپور به كمیته انضباطی خبر داد و اعلام كرد كه صمد مرفاوی تا اطلاع‌ ثانوی از همراهی استقلال محروم است.

مجتبی شریفی در گفتگو با ایسنا، اظهار كرد: صمد مرفاوی به خاطر نوع اعتراض‌اش به داور بازی استقلال مقابل فولاد تا اطلاع ثانوی از همراهی استقلال محروم است و امیر قلعه‌نویی، امید طیری و سیاوش اكبرپور هم برای پاسخگویی در مورد اتفاق‌های رخ داده در این بازی به كمیته انضباطی احضار شده‌اند و باید هفته آینده به این كمیته بیایند.

وی كه در خارج از كشور به سر می‌برد در پاسخ به این سوال كه اعتراض‌هایی درباره برخورد متفاوت كمیته انضباطی با هادی عقیلی بازیکن تیم سپاهان و علیرضا نیكبخت واحدی انجام گرفته شما چه پاسخی برای این پرسش دارید، افزود: در ماده 22 آیین‌نامه انضباطی آ‌مده كه شروع رسیدگی مستلزم به وصول گزارش یا شكایت است و در مورد هادی عقیلی هیچ گزارش یا شكایتی به ما نرسید، بنابراین رسیدگی بی‌معنا بود.

داربی، نیکبخت

رئیس كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال كه چرا مساله ملی و باشگاهی را در مورد پرونده نیكبخت تفكیك كردید؟ تصریح کرد: تفكیك این مساله به دلایل گوناگون انجام گرفت. یكی از دلایل این بود كه باید برای ما روشن می‌شد كه باشگاه از بازیكن خواسته كه از حضور در تمرینات تمرد كند كه ما با توجه به مشاهده اصرار برخی از اعضای هیئت مدیره پرسپولیس و به ویژه "محمد آخوندی" نتوانستیم در این مساله باشگاه را مقصر بدانیم. از طرف دیگر با توجه به اینكه باشگاه برای تحقق خواست هواداران به بازیكن پول داده، بدون لحاظ قصور یا تقصیر باشگاه نمی‌توانستیم محرومیتی را اعمال كنیم كه ضررش متوجه باشگاه و هواداران می‌شود. از این جهت پرونده نیكبخت در خصوص فعالیت یا محرومیت از حضور در مسابقات باشگاهی همچنان مفتوح است تا با قید صبوری و تانی بررسی‌های لازم انجام گیرد.

وی در پاسخ به این سوال كه چه كسی می‌تواند محرومیت نیكبخت‌واحدی را كم كند؟، گفت: تنها اگر مهدی تاج یا علی دایی درخواست عفو كنند ما می‌توانیم با در نظر گرفتن این درخواست محرومیت او را ببخشیم.

قطبی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس

شریفی درباره گلایه افشین قطبی كه گفته بود كمیته انضباطی با آبروی آدم‌ها بازی می‌كند، گفت: در این مورد باید به مواردی اشاره كنم؛ كمیته انضباطی قصد داشت كه قطبی را پس از مصاحبه جنجالی و به كار بردن واژه CRAZY و مزخرف خواندن داوری‌ها در ایران احضار كند كه با توجه به تذكر هیئت مدیره پرسپولیس و سوابق قطبی این كار را انجام نداد، در بار دوم او به خبرنگاران توهین كرد كه ما از خبرنگاران خواستیم اگر از قطبی شكایتی دارند آن را اعلام كنند كه پس از عذرخواهی قطبی از خبرنگاران آنها از شكایت منصرف شدند.

رئیس كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در مرحله سوم پس از بازی پرسپولیس مقابل مقاومت سپاسی رئیس هیئت فوتبال فارس كه آدم راستگویی است گزارش داد كه قطبی قصد تحریك تماشاگران را داشته كه ما با توجه به مشاهده از راه دور او (آیت الهی)، قطبی را به كمیته انضباطی احضار كردیم.