تبیان، دستیار زندگی
تیم بسكتبال شهرداری گرگان یكی از تیمهای حاضر در لیگ برتر از شركت در ادامه‌ مسابقات انصراف داد......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خداحافظی گرگانی ها ازلیگ بسکتبال

خداحافظی گرگانی ها ازلیگ بسکتبال

تیم بسكتبال شهرداری گرگان یكی از تیمهای حاضر در لیگ برتر از شركت در ادامه‌ مسابقات انصراف داد.

به گزارش ایسنا، شهردار گرگان به دلیل آنچه كه بی‌توجهی و تبعیض بین تیمها یاد شده است، با ارسال نامه‌ای به مراجع ذیربط استان وهمینطور فدراسیون بسكتبال انصراف خود را از ادامه‌ حمایت از تیم شهرداری گرگان اعلام كرده است. همچنین "ابراهیم كریمی" همچنین با ارسال نامه ای به مجلس شورای اسلامی و ارایه آن به نمایندگان استان خواستار پیگیری این موضوع از "محمد علی‌آبادی" معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی شده است. از سوی دیگرشهرداری گرگان روز گذشته با پرداخت مبلغ 50 میلیون تومان به عنوان قسط اول بازیكنان به قسمتی از تعهدات مالی‌اش نیز عمل كرده است.

گفتنی است که تیم شهرداری گرگان روز پنجشنبه هفته گذشته در خانه با نتیجه‌ 77 بر 79 مقابل تیم لوله‌ a.s شیراز مغلوب شد که تیم میزبان دلیل این شكست را جلوگیری فدراسیون بسكتبال از بازی "مجتبی بنی‌عقیل" یكی از بازیكنان شاخص این تیم می‌داند.

کریمی: دیگر تیمی به نام شهرداری گرگان در لیگ وجود نخواهد داشت

خداحافظی گرگانی ها ازلیگ بسکتبال

"ابراهیم كریمی" شهردار گرگان و مدیر تیم بسكتبال شهرداری گرگان درخصوص اصراف از ادامه رقابتهای بسکتبال لیگ برتر باشگاههای ایران گفت: تماشاگران‌مان را داغان كردند، آبروی ما را بردند، باعث صدمه خوردن ورزشگاه شهر شدند، آیا این سزای تیمی است كه با دستان خالی تشكیل می‌شود؟!

وی بی‌مهری‌های فدراسیون بسكتبال نسبت به این تیم را یكی از مهمترین دلایل كناره‌گیری تیم گرگان از شركت در مسابقات لیگ برتر بسكتبال توصیف و اظهار داشت: با تنظیم نامه‌ای اعلام كرده‌ایم كه با توجه به رفتارهای خلاف قانون فدراسیون بسكتبال در مورد بازیكن تیم ما كه كارت بازی دارد و پس از شركت او در 4 بازی از حضورش در یك دیدار خانگی ممانعت به عمل آمده است، از ادامه‌ حضور در مسابقات انصراف می‌دهیم.

چه طور فدراسیون بسكتبال در 4 هفته شروع لیگ نمی‌دانست كه "بنی‌عقیل" مشكل دارد و یك دفعه یادش افتاد كه بازیكنی كه برایش كارت صادر شده، رضایتنامه ندارد

كریمی افزود: من نمی‌دانم چه طور فدراسیون بسكتبال در 4 هفته شروع لیگ نمی‌دانست كه "بنی‌عقیل" مشكل دارد و یك دفعه یادش افتاد كه بازیكنی كه برایش كارت صادر شده، رضایتنامه ندارد. به شخصه پیش از شروع بازی ما مقابل تیم لوله‌ a.s از نماینده فدراسیون بسكتبال خواستم كه از اجرای تصمیمشان خودداری كنند اما آنها نپذیرفتند و حاضر شدند كه با اعصاب 4، 5 هزار تماشاگر مشتاق ما كه در هیچ كجای ایران نمونه‌هایش وجود ندارد، بازی كنند. خوب نتیجه هم در پایان بازی معلوم شد، صندلی‌های شكسته، اعصابهای خرد و آبروی رفته. آیا این است سزای تیمی كه دیناری كمك نگرفته است؟ ما از حقوق پرسنل خود زده‌ایم تا این تیم سرپا بماند آن وقت فدراسیون با اینگونه رفتارهای غیر حرفه‌ای از ما حمایت می‌كند؟

مدیر تیم بسكتبال شهرداری گرگان خاطرنشان كرد: مسوولان تیم بیم برای صدور رضایتنامه بنی‌عقیل مبلغی را درخواست كرده بودند كه ما آن مبلغ را به  حواله كردیم اما من نمی‌دانم چه دلیلی دارد كه هنوز اجازه بازی این بازیكن داده نمی‌شود. به نظر آنها می‌خواستند تیم ما را زمین بزنند كه زدند والا بهانه‌ای نداشتند كه بخواهند با ما اینگونه رفتار كنند. كریمی در پایان گفت: تنها كاری كه از دست ما برمی‌آمد این بود كه اجازه ندهیم بیش از این آبروی شهر و شهرداری از دست برود واز نظر ما كار تمام شده است. پس از عمل به تعهداتمان كنار می‌كشیم حالا اگر هیات بسكتبال استان قصد حمایت و قبول مسوولیت دارد، به خودشان بستگی دارد اما مطمئنا دیگر تیمی به نام شهرداری گرگان در لیگ وجود نخواهد داشت.

نوربخش: ما تنها قانون را اجرا خواهیم کرد

حسن نوربخش رئیس کمیته داوران ومسابقات فدراسیون بسکتبال

"حسن نوربخش" رئیس کمیته مسابقات و داوران فدراسیون بسکتبال درخصوص انصراف تیم شهرداری گرگان از رقابتهای بسکتبال لیگ برتر باشگاههای ایران در گفتگو با گروه ورزشی تبیان گفت: انصراف اعلام شده به فدراسیون بسکتبال نیز ارسال شده است ودر این مورد باید بگویم که ما تنها قانون را اجرا خواهیم کرد.

فدراسیون بسکتبال در راه کمک به تیمهای مردمی و پرطرفدار خصوصا شهرداری گرگان گامهای بسیاری را برداشته است

وی اضافه کرد: در خبرها خواندم که مدیر تیم بسكتبال شهرداری گرگان گفته اند ما در حق این تیم ظلم کرده ایم ، درصورتی که من به شخصه اعتقاد دارم که فدراسیون بسکتبال در راه کمک به تیمهای مردمی و پرطرفدار خصوصا شهرداری گرگان گامهای بسیاری را برداشته است. نوربخش در ادامه افزود: ما نسبت به اعتمادی که به مسئولان تیم داشتیم وقتی آنها اعلام کردند که "مجتبی بنی‌عقیل" درفصل گذشته قرارداد یکساله با تیم بیم مازندران داشته است ، کارت بازی این بازیکن را صادر کردیم اما در ادامه با شکایت مسئولان تیم بیم مازندران مواجه شدیم. در این خصوص بیمی ها مدعی شدند که قرار داد"مجتبی بنی‌عقیل" 3 ساله است که درنهایت نیز حق با تیم بیم مازندران بود.

رئیس کمیته مسابقات و داوران فدراسیون بسکتبال درخاتمه گفت: تیم بسکتبال شهرداری گرگان برای استفاده از"مجتبی بنی‌عقیل" باید رضایت وی را از باشگاه قبلی که با وی قرارداد 3 ساله دارد دریافت کنند البته دراین خصوص یک فقره چک به فدراسیون بسکتبال ارسال شده است که باید جهت تسویه حساب دراختیار تیم بیم مازندران قرار گیرد.