تبیان، دستیار زندگی
نگرش اسلام به زن زن را از سه دیدگاه می شود مورد ملاحظه قرار داد تا بینش اسلامی نسبت به او آشکار شود...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگرش اسلام و غرب به زن

چشم

نگرش اسلام به زن

زن را از سه دیدگاه می شود مورد ملاحظه قرار داد تا بینش اسلامی نسبت به او آشکار شود.

یکی نقش زن به عنوان انسانی در راه تکامل معنوی و نفسانی است که در این دیدگاه، زن و مرد با یکدیگر هیچ تفاوتی ندارند. در تاریخ زنان بزرگ و برجسته ای حضور داشته اند؛ همچنان که مردان بزرگ و برجسته ای بوده اند. زن به عنوان عنصر برجسته ای که نظیر او در میان انسانهای آن روز هم نبود یا کمیاب بود، حضور دارد.

دیدگاه دوم، در زمینه فعالیت های اجتماعی، سیاسی، علمی و اقتصادی است. از نظر اسلام، میدان فعّالیت و تلاش علمی و اقتصادی و سیاسی برای زنان کاملاً باز است. اگر کسی به استناد به بینش اسلامی بخواهد زن را از کار علمی محروم کند، از تلاش اقتصادی بازدارد، یا از تلاش سیاسی و اجتماعی بی نصیب سازد؛ به خلاف حکم خدا عمل کرده است. زنان به قدری که توان جسمی و نیازها و ضرورتهایشان اجازه می دهد، می توانند در فعّالیتها شرکت کنند.

دیدگاه سوم، نگاه به زن به عنوان یک عضو در خانواده است که این از همه مهمتر به نظر می رسد. عزیزان من! در اسلام به مرد اجازه داده نشده است که به زن زور بگوید و امری را بر او تحمیل کند. برای مرد در خانواده، حقوق محدودی قرار داده شده است که از روی کمال مصلحت و حکمت است. این حقوق، برای هرکس گفته و تشریح شود، مورد تصدیق قرار خواهد گرفت. همچنین، برای زن نیز در خانواده، حقوقی معیّن شده است که آن هم از روی مصلحت است.

نگرش غرب به زن

بساط آن چیزی که امروز به عنوان " آزادی زن" در دنیا و از سوی فرهنگ منحط غربی پهن شده است، بر پایه این است که زن را در معرض دید مرد قرار دهند تا از او تمتعات جنسی ببرند. مردان از آنها لذّت ببرند و زن ها وسیله التذاذ مردان شوند. این آزادی زن است؟! کسانی که در دنیای جاهل و غافل و گمراه تمدّن غربی ادّعا می کنند طرفدار حقوق بشرند، در حقیقت ستمگران به زن هستند... .

و بخوانیم ادامه مطلب را در سری کتابهای نکته های ناب از فرمایشان مقام معظم رهبری، آیت الله خامنه ای


جهت خرید مجموعه کتابهای نکته های ناب اینجا کلیک کنید.

جهت خرید مجموعه کتابهای زنان اینجا کلیک کنید.

جهت خرید کتابهای خانواده و زندگی اینجا کلیک کنید.

جهت خرید نرم افزارهای چند رسانه ای اینجا کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی تبیان