تبیان، دستیار زندگی
بسیج یعنی آمادگی؛ مجموعه ای انسان های با فکر در هر جامعه ای از جمله در جامعه ما؛ سرشار و لبریز از آرمان ها ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بسیج؛ اقتدار؛ دانشجو

بسیجی

بسیج یعنی آمادگی؛

مجموعه ای انسان های با فکر در هر جامعه ای از جمله در جامعه ما؛ سرشار و لبریز از آرمان ها و آرزوهای اجتماعی، که آرزوهای شخصی آنها خیلی درخور توجه در این مقام نیست. شما هر جوانی را، بخصوص اگر دانشجو، اهل علم و یا استاد و دانشگاهی باشد نگاه کنید؛ می بینید برای آینده کشور، وضع کنونی و زندگی مادی و معنوی مردمش آرزوها و آرمان هایی دارد. آن کسی که آماده است تا برای این آرمان ها کار کند و در جهت تحقق آنها تلاش کند، اسمش بسیجی است. خیلی ها آرزو های بزرگی دارند، اما فقط به داشتن و اندیشیدن درباره آن اکتفا می کنند، لکن انسانهای والا و باارزشی هم هستند که به این اکتفا نمی کنند؛ قدم در راه تحقق این آرمان ها می گذارند؛ اسم این افراد بسیجی است.

آن کسی که آماده است در جهت تحقق آرزوها و آرمان های مادی و معنوی مردم   کشور تلاش کند ، در هر پست و مقامی باشد؛ بسیجی است.

ویژگی های بسیج دانشجویی

عنوان "بسیج دانشجویی" از دو بخش تشکیل شده است که هر کدام از این دو بخش، نقل ها و داستان ها دارد، و به دنبال خودش تکالیفی بر دوش انسان می گذارد. یعنی کلمه "بسیج" است، یعنی کلمه "دانشجو" است. وقتی می گوییم بسیج معنایش این است که مجموعه ای مورد نظر است که در عرصه مجاهدت انقلابی حضور پیدا کرده و حضور دارند؛ غایب نیستند، آماده اند.

پس در کلمه بسیج معنای حضور و آمادگی آن هم در حد فداکاری هست. عین همین معنا در بسیج دانشجویی یا در بسیج های قشری، قهراً وجود دارد. بنابراین کلمه بسیج، حامل یک چنین معنای عالی و فاخر و اهتمام برانگیز است.

کلمه دانشجو، بهنی جوان؛ چون دانشجویی، قهراً مربوط به دوران جوانی است. طالب علم بودن و جستجوی از دانش هم در کلمه دانشجو هست.

بنابراین دانشجو یعنی کسی که ناظر به آینده و متعلق به آینده است؛ آینده هم متعلق به اوست. ببینید، این عناوین و مفاهیمی که در کلمه دانشجو گنجانده شده، خیلی مهم است. به همین دلیل، فوراً اینجا استفاده کنیم؛ اگر دانشجو از لحاظ جهت گیری فکری وسیاسی دچار انحراف باشد، مصیبت بزرگی خواهد بود. اگر هدف دانشجو این باشد که درس بخوانم، برای این که زندگی شخصی خودم را مثلاً آباد کنم، بقیه هر چه شد، بشود؛ خطر خیلی بزرگی است. اگر جهت زندگی دانشجو این باشد که به مسائل جامعه و آنچه که می گذرد، بی اهمیت، بی اهتمام، بی علاقه و بی مبالات باشد، مصیبت خیلی بزرگ است... .

و بخوانیم ادامه فرمایشات مقام معظم رهبری، آیت الله خامنه ای را در سری کتابهای

نکته های ناب از ایشان


جهت خرید مجموعه کتابهای نکته های ناب اینجا کلیک کنید.

جهت خرید کتابهای اسلامی اینجا کلیک کنید.

جهت خرید کتابهای حکمت و عرفان اینجا کلیک کنید.

جهت خرید نرم افزارهای چند رسانه ای اینجا کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی تبیان