تبیان، دستیار زندگی
ماه 1383 رئیس مركز موسیقی وزارت ارشاد خبر داد نظارت جدی بر اشعار و آهنگهای پاپ رئیس مركز موسیقی وزارت ارشاد از كنترل بیشتر اشعار و آهنگهای پاپ در آینده نزدیك از سوی این مركز خبر داد. محمدحسین همافر گفت: موسیقی پاپی كه صدای ن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری 28 مرداد ماه 1383

رئیس مركز موسیقی وزارت ارشاد خبر داد

نظارت جدی بر اشعار و آهنگهای پاپ

رئیس مركز موسیقی وزارت ارشاد از كنترل بیشتر اشعار و آهنگهای پاپ در آینده نزدیك از سوی این مركز خبر داد.

محمدحسین همافر گفت: موسیقی پاپی كه صدای نسل امروز ما باشد گم شده است و فقر تفكر در بسیاری از اشعار امروز به چشم می خورد. این مسأله در جایی باید خاتمه یابد، اما یك شبه هم نمی توان به این قضیه خاتمه داد.

وی افزود: اتفاقاتی كه تاكنون در موسیقی پاپ روی داده در راستای ارتقای فرهنگ شنیداری مردم بوده است و ما با حفظ تنوع در تولیدات باید لهجه پاپ ویژه خود را به دست آوریم. اكثر تولیدات ما مثل آثار 30 سال گذشته و حتی ضعیف تر از آن است.

وی با اشاره به این كه اركستر ملی به همه مردم ایران تعلق دارد، افزود: اولویت های اجرایی اركستر ملی در سال 83 در استان آذربایجان، كردستان، خوزستان و سیستان و بلوچستان است.

همافر گفت: در مورد هشدار شاهین فرهت نسبت به از بین رفتن نت های موسیقی كه از سوی رسانه ها مطرح شد، برنامه ریزی و اقداماتی انجام شده است كه در آینده نزدیك شاهد آن خواهیم بود.

وی افزود: تشكیل كارگاه های فوق تخصصی آموزشی به مدیریت داریوش پیرنیاكان و تلاش برای تشكیل كلاسهای آموزشی شیر محمد اسپندار از دیگر برنامه های مركز موسیقی بوده است.

وی در مورد صدور مجوز كنسرت ها، گفت: در گذشته برای صدور مجوز كنسرت گردش زمانی خاصی وجود نداشت؛ اما اكنون ضوابط كار در حال بازنگری است.

رئیس شورای نظارت و ارزشیابی مركز موسیقی هم گفت: برگزاری كنسرت مقوله پیچیده ای بود و ما در حال فشرده كردن موضوع و اعلام سقف زمانی به مخاطبان هستیم.