تبیان، دستیار زندگی
شهرداری تهران طرحی را دست تهیه دارد که بر مبنای آن قرار است برای پاکسازی شهر تهران از حیوانات موذی از انرژی صلح آمیز هسته ای استفاده شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استفاده از انرژی هسته ای برای عقیم سازی حیوانات موذی

شهرداری تهران طرحی را دست تهیه دارد که بر مبنای آن قرار است برای پاکسازی شهر تهران از حیوانات موذی از انرژی صلح آمیز هسته ای استفاده شود.

انرژی هسته ای

به گزارش خبرگزاری مهر ، کمیته تحقیق و مطالعات کاربردی بهداشت و سلامت " دومین جشنواره انتخاب برترین های پژوهش ونوآوری در حوزه مدیریت شهری " طرح جدیدی را در دست تهیه و تدوین دارد که طی آن می توان به کمک انرژی هسته ای معضل شهری حیوانات موذی را کمرنگ کرد.

این طرح بر اساس پایان نامه دکترای یکی از دانشجویان ایرانی شکل گرفته و پس از انجام بررسی های لازم و تدوین نهایی جهت معرفی در " دومین جشنواره انتخاب برترین های پژوهش و نوآوری در حوزه مدیریت شهری " ارائه خواهد شد.

موضوع مبارزه با حیوانات موذی نظیر موش در تهران سابقه ای طولانی دارد و در سال های گذشته طرح های مختلفی برای از بین بردن آنها اجرا شده اما همچنان تعداد حیوانات موذی از جمله رو به افزایش است.

عدم رعایت نظافت و بی توجهی به وضعیت بهداشتی از جمله مهمترین دلایل افزایش جمعیت موش در تهران است و شهرداری می کوشد با جمع آوری زباله ها و ضایعات، ترمیم و بهسازی نهرها و گذاشتن سرپوش بر روی کانال ها، محل های زندگی آنها را از بین ببرد.

با وجود تلاش هایی که همه ساله شهرداری تهران برای از بین بردن موشها و سایر حیوانات موذی انجام می دهد گزارشها نشان می دهد که کنترل جمعیت موشها و سایر حیوانات موذی امری سخت و دشوار است. با این همه شهرداری تهران هر ساله مبالغ زیادی را صرف مبارزه با موش و دیگر حیوانات موذی می کند.

سال گذشته شهرداری با استفاده از سم و تله طرح مبارزه با موش را با همکاری پنج گروه پیمانکاری در 30 نقطه شهر اجرا کرد.شهرداری تهران در سال 1379 با استفاده از 20 تن سم توانست حدود یک میلیون و 500 هزار موش را از بین ببرد اما بقیه طرح های مبارزه با موش موفقیت چندانی نداشته است.

آمار دقیقی از موش های تهران وجود ندارد و منابع مختلف آمارهای متفاوتی ارائه داده اند ولی تعداد موش های شهر دست کم حدود سه برابر جمعیت این شهر برآورد شده است.

موش ها قدرت تولید مثل بالایی دارند و یک جفت موش، قدرت تولید مثل پانصد موش را دارد.

طرح مذکوردر راستای سیاستهای شهرداری تهران برای استفاده و اجرایی نمودن پایان نامه ها و پژوهشهای دانشجویان در دست بررسی قرار گرفته است.