تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان صدا و سیما، رئیس مرکز سیمافیلم و نویسنده و کارگردان مجموعه تلویزیونی مختارنامه ضمن ارائه گزارش روند تولید این پروژه تاریخی، از حضور رئیس جمهوری در پشت صحنه آن تشکر کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

احمدی نژاد در پشت صحنه مختارنامه
رییس جمهور در پشت صحنه سریال مختار نامه

"مختارنامه"؛ پروژه‌ای با 400 فرصت شغلی، 500 بازیگر و 700 سکانس

رئیس سازمان صدا و سیما، رئیس مرکز سیمافیلم و نویسنده و کارگردان مجموعه تلویزیونی "مختارنامه" ضمن ارائه گزارش روند تولید این پروژه تاریخی، از حضور رئیس جمهوری در پشت صحنه آن تشکر کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، تلاوت قرآن رضا رویگری آغازگر این برنامه بود و سپس عزت‌الله ضرغامی ضمن خیر مقدم به دکتر محمود احمدی‌نژاد و قدردانی از هنرمندان پروژه گفت: امیدوارم تلاش‌های شش ساله شما ذخیره آخرت باشد و مردم که در آینده شاهد این پروژه عظیم هستند، لحظه به لحظه بر آنها تاثیرگذار باشد.

رییس جمهور در پشت صحنه سریال مختار نامه

وی در ادامه افزود: من از حضور رئیس جمهوری که با وجود گرفتاری از این مجموعه بازدید کردند قدردانی می‌کنم. همچنین از زحمات حسن اسلامی مهر رئیس سیمافیلم و دیگر هنرمندان این پروژه که با وجود مشکلات جوی آن را تهیه می‌کنند و از زحمات داود میرباقری که با عشق و علاقه و انصافا با ایمان و خلوص نیت کار را به نحو مطلوب هدایت می‌کند.

ما در این پروژه قریب به 400 فرصت شغلی ایجاد کردیم. سعی کرده‌ام با وسواس و حوصله پروژه را بسازم و الان احساس می‌کنم سرافکنده نیستم. امیدواریم امکانات فنی مناسب برای اصلاح رنگ بخشی از صحنه‌ها فراهم و کار تا پایان امسال جمع‌آوری شود و سال آینده به پخش برسد.

رئیس صدا و سیما در پایان اظهار امیدواری کرد "مختارنامه" در آینده نزدیک روی آنتن برود. در ادامه مراسم رئیس سیمافیلم گفت: تاریخ شیعه تاریخ مظلومیت، قصه حقیقت، سکوت، درد و شکیبایی است. نگارش متن "مختارنامه" از اردیبهشت سال 81 آغاز و بهمن 81 پروژه وارد مرحله پیش‌تولید شد.

رییس جمهور در پشت صحنه سریال مختار نامه

اسلامی‌مهر افزود: سال 82 زمین لوکیشن مجموعه در احمدآباد مستوفی انتخاب شد و فروردین 83 پروژه در کاشان کلید خورد. این پروژه 110 بازیگر اصلی و 400 بازیگر فرعی داشته که تاکنون جلوی دوربین رفته‌اند و در شهرهای مختلف فیلمبرداری شده است. "مختارنامه" بیش از 700 سکانس دارد که بیش از 100 سکانس آن صحنه‌های جنگی است.

رییس جمهور در پشت صحنه سریال مختار نامه

میرباقری نویسنده و کارگردان "مختارنامه" در بخش دیگر مراسم گفت: ما در این پروژه قریب به 400 فرصت شغلی ایجاد کردیم. سعی کرده‌ام با وسواس و حوصله پروژه را بسازم و الان احساس می‌کنم سرافکنده نیستم. امیدواریم امکانات فنی مناسب برای اصلاح رنگ بخشی از صحنه‌ها فراهم و کار تا پایان امسال جمع‌آوری شود و سال آینده به پخش برسد.