تبیان، دستیار زندگی
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تاکید بر اینکه تبلیغات کتاب در سراسر دنیا بر عهده رسانه هاست، گفت: نقد سیاست‌های بخش دولتی و خصوصی در حوزه کتاب توسط رسانه‌ها، سبب رفع نقاط ضعف این بخش د
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محسن پرويز: تبليغات کتاب در سراسر دنيا به عهده رسانه‌هاست

محسن پرویز: تبلیغات کتاب در سراسر دنیا به عهده رسانه‌هاست

معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، با تاکيد بر اينکه تبليغات کتاب در سراسر دنيا بر عهده رسانه هاست، گفت: نقد سياست‌هاي بخش دولتي و خصوصي در حوزه کتاب توسط رسانه‌ها، سبب رفع نقاط ضعف اين بخش در سال‌هاي آينده خواهد شد.

به گزارش روز جمعه ايرنا به نقل از ستاد اطلاع رساني شانزدهمين دوره هفته کتاب جمهوري اسلامي ايران، "محسن پرويز" که در مراسم تقدير از برگزيدگان هفتمين جشنواره کتاب و رسانه برتر و دومين جشنواره کتاب و رسانه ملي سخن مي گفت، افزود: نقد سياست‌هاي بخش دولتي و خصوصي، بخش دوم اقدامات صورت گرفته در اين حوزه را شامل مي‌شود.

وي ادامه داد: يعني رسانه‌ها، خصوصاً رسانه ملي با نقد و بيان نقاط ضعف،‌ تلنگري به جامعه فرهنگي وارد و موجبات رفع مشکلات را فراهم مي‌کنند.

معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح کرد: نقد، زماني تاثير مثبت و مثمر ثمري خواهد داشت که در تمام بخش‌ها صورت گيرد و منحصر به بخش خصوصي،‌ اجرايي يا دولتي نباشد.

وي با بيان اين‌که يکي از راه‌هاي ترويج کتاب و کتابخواني در جامعه، مطرح کردن آن در مطبوعات است، تاکيد کرد: نقد و اطلاع‌رساني در حوزه کتاب، از ساليان گذشته مطرح بوده؛ چرا که مخاطبان، توانايي مطالعه تمام کتاب‌هايي را که در طول سال منتشر مي‌شوند، پيدا نمي‌کنند.

پرويز، دليل فروش فزاينده برخي کتاب‌هاي خارجي را، تبليغات در اين حوزه دانست و تاکيد کرد: تبليغات کتاب در سراسر دنيا، بر عهده رسانه‌هاست.

وي خاطرنشان کرد: پيش از اين، موضوع کتاب‌ در رسانه‌ها جدي گرفته نمي‌شد، ولي خوشبختانه حضور کتاب در بخش‌هاي مختلف رسانه ملي در سال‌هاي اخير، روند چشمگيرتري به خود گرفته است و اين امر جاي قدرداني دارد.

همچنين در اين مراسم جعفري، مشاور مديرکل دفتر رياست سازمان صدا و سيما، با اشاره به اين که حق کتاب را به جا نياورده‌ايم، گفت: بخشي از فضاي مناسب براي ارتقاي کيفيت فرهنگ و کتاب در اين عرصه، به همت ستاد برگزاري هفته کتاب، معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و تعامل و همکاري صاحب‌نظران و استادان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و سازمان صدا و سيما ايجاد شده است.

وي با بيان اين‌که آمار مطالعه هنوز به سطح مطلوب خود نرسيده است، افزود: حرکت عظيمي که در اين دوره از هفته کتاب شاهد بوديم، نشان مي‌دهد با برداشتن گام‌هايي بلند مي‌توان فاصله دست‌يابي به هدف را کاهش داد.

در مراسم تقدير از برگزيدگان هفتمين جشنواره کتاب و رسانه برتر و دومين جشنواره کتاب و رسانه ملي چهارشنبه شب با حضور جمعي از چهره هاي علمي ،فرهنگي و هنري برگزار شد، جعفري، رييس حوزه رياست سازمان صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران با اشاره به تحولات صورت گرفته در عرصه کتاب گفت: صدا و سيما خود را موظف مي داند در راستاي حرکت هاي بزرگ صورت گرفته در عرصه کتاب و کتابخواني به عنوان بازويي توانمند در خدمت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي عمل کند و در حد توان خود براي خلق آثار فرهنگي تلاش کند.

وي با بيان اينکه حق مطلب آنچنان که شايسته است نسبت به کتاب ادا نشده است، گفت: سازمان صداوسيما برنامه هاي متعددي براي گسترش فرهنگ کتاب پيش بيني کرده است که اميدواريم با اجراي آنها گام هاي مفيدتري براي گرايش جوانان به کتاب برداشته شود