تبیان، دستیار زندگی
ز جهانی جوان جشن بزرگ جوانان با حضور دو هزار جوان ایرانی در تهران برگزار شد. در این مراسم " فردریك لانیز " نماینده سازمان ملل در تهران پیام كوفی عنان دبیر كل سازمان ملل را به مناسبت 12 اوت ( 22 مردادماه) روز جهانی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همزمان با روز جهانی جوان جشن بزرگ جوانان با حضور دو هزار جوان ایرانی در تهران برگزار شد.

در این مراسم " فردریك لانیز " نماینده سازمان ملل در تهران پیام كوفی عنان دبیر كل سازمان ملل را به مناسبت 12 اوت ( 22 مردادماه) روز جهانی جوانان قرائت كرد.

مراسم این همایش بسیار خودمانی و غیر رسمی برگزار شد كه رفتار مجری جشن با مخاطبین حتی موسیقی های پخش شده گویای این نكته بود.

رحیم عبادی مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان ایران را با توجه به این نكته كه 68 درصد جمعیت كشور زیر 30 سال هستند و میانگین سنی در ایران 22 سال است دومین كشور جوان خواند و خاطرنشان كرد از هر 3 ایرانی یك نفر جوان و یك نفر نوجوان می باشد.

وی از حق شادی به عنوان یكی از حقوق جوانان نام برد و اظهار كرد به هر میزان كه روی نشاط و شادابی نسل جوان متمركز شویم امید به آینده افزایش می یابد.

رئیس سازمان ملی جوانان با اشاره به همكاری این سازمان با دفتر سازمان ملل متحد در تهران از امضاء توافقنامه فی ما بین پیرامون مسائل جوانان خبر داد و افزود : این توافقنامه در چهار محور اشتغال جوانان – خدمات داوطلبانه جوانان ایرانی به برنامه های توسعه ویژه جوانان با توجه به تجربیات سایر كشورها و قابلیت های ایران و توسعه ورزش و فرهنگ عمومی تنظیم شده است.

در حاشیه این همایش همچنین جناب آقای دكتر حسابی فرزند پروفسور حسابی با اشاره به زندگی پدرشان ، مخاطبین را با نكاتی آموزنده در پیشبرد علم و دانش رهنمون ساخت . در پایان جشن از جوانان نخبه كه در زمینه های مختلف ورزشی ، علمی ، هنری ، فرهنگی و ... مقام اول را كسب نمودند تقدیر بعمل آمد.