تبیان، دستیار زندگی
11 شهریور ماه 1382 چارلز برونسون درگذشت «چارلزبرونسون»، معدنچی پیشین كه بعدها ستاره ی «خشن» فیلمهای پرهیجان هالیوود مثل «12 مرد خبیث» شد، در سن 82 سالگی چشم از دنیا فروبست. به گزارش خبرگزاری فرانسه از لس آنجلس، «برونسون...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 11 شهریور ماه 1382

چارلز برونسون درگذشت

«چارلزبرونسون»، معدنچی پیشین كه بعدها ستاره ی «خشن» فیلمهای پرهیجان هالیوود مثل «12 مرد خبیث» شد، در سن 82 سالگی چشم از دنیا فروبست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لس آنجلس، «برونسون» یكی از ستاره های اصلی فیلم های پرهیجان  دهه 1960 و 1970 سینمای آمریكا بود كه در كنار بازیگرانی مثل «كلینت ایستوود» و «استیو مك كویین» علاقه مندان سینما را محو بازی خود می كرد.

وی، در كنار «مك كویین» در وسترن ِ «هفت دلاور» كه بازآفرینی «هفت سامورایی» اثر كارگردان فقید ژاپن «آكیرا كوروساوا» بود، بازی كرد.

«برونسون» درسوم نوامبر سال 1921 در یك خانواده مهاجر «لیتوانی» در «ارنفلد»، ایالت پنسیلوانیای آمریكا به دنیا آمد و در كنار آنان به كار در معادن پرداخت و پس از پایان خدمت در جنگ دوم جهانی، در كالیفرنیا در رشته بازیگری تحصیل كرد.

چهره زمخت چارلز، نقش آدم های خشن را در درام های جنگی -  مثل « فرار بزرگ» (1963) و «12 مرد خبیث» (1967) -  برای او به ارمغان آورد.

این بازیگر با ایفای نقش یك قاتل اجیر شده در فیلم «روزی روزگاری در غرب» به كارگردانی «سرجیو لئونه» (1968) دوستداران زیادی را برای خود در سینمای اروپا به هم زد. سه فرزند و همسر سوم وی   «كیم ویكز» از بازماندگان وی هستند.