تبیان، دستیار زندگی
دوباره سه شنبه رسید و زمان یک «اینجا کجای عالم است؟» دیگر شد. این فرصتی است برای شما که دانش تصویری خود را درباره ی کیهان بیازمایید. مورد امروز نسبتاً آسان تر است. حدس بزنید این تصویر چیست؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اینجا کجای عالم است؟ (8)

دوباره سه شنبه رسید و زمان یک «اینجا کجای عالم است؟» دیگر شد. این فرصتی است برای شما که دانش تصویری خود را درباره ی کیهان بیازمایید. مورد امروز نسبتاً آسان تر است. حدس بزنید این تصویر چیست؟ یک حدس نزنید، چند حدس در ذهنتان آماده کنید. همچنین می توانید حدس بزنید که کدام فضا پیما یا تلسکوپ این تصویر را گرفته است؟

اینجا کجای عالم است؟ (7)

مثل همیشه قبل از اینکه تصویر را خوب ببینید و حدسهایتان را بزنید، مطالعه ی مقاله را ادامه ندهید. خوشحال می شوم حدسهایتان را در بخش نظرات ببینم.

پاسخ:

بله کاملا درست است! این سطح سوزان خورشید است! این تصویر در سال 2002 از یک منطقه ی فعال بر سطح خورشید عکاسی شده است. این تصویر با یک تلسکوپ سوئدی 1 متری در اسپانیا تهیه شده است. اینها فقط حباب های کوچکی روی خورشید نیستند. ساختارهای بالایی حدود 200 تا 450 کیلومتر ارتفاع دارند. و کوچکتری اجزایی که در این تصویر قابل تشخیص است، 70 کیلومتر قطر دارد.

لکه های تاریک خورشید        خورشید

در این تصویر به خوبی دانه های سطح خورشید که در واقع شبیه به قل قل روی سطح آب جوشان است، دیده می شود. همچنین قسمتهای مشکی نشان دهنده ی لکه های خورشیدی هستند.

ترجمه و تألیف:

ا.م.گمینی

منبع:

http://www.universetoday.com/