تبیان، دستیار زندگی
هرمان جودو جهان و پرچمدار كاروان ورزشی ایران در مراسم افتتاحیه بازی های المپیك كه از امیدهای اول كاروان ما برای كسب مدال طلا به شمار می رفت، در همان دور نخست مبارزه خود با حریف رژیم اشغالگر قدس روبرو شد، ولی برای دفاع از آرما...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

میراسماعیلی قهرمان المپیك شد


آرش میراسماعیلی قهرمان جودو جهان و پرچمدار كاروان ورزشی ایران در مراسم افتتاحیه بازی های المپیك كه از امیدهای اول كاروان ما برای كسب مدال طلا به شمار می رفت، در همان دور نخست مبارزه خود با حریف رژیم اشغالگر قدس روبرو شد، ولی برای دفاع از آرمان ها و ارزش های كشور خود و حمایت از ملت مظلوم فلسطین از رویارویی با حریف صهیونیستی انصراف داد.

میراسماعیلی كه از امیدهای اول كشورمان برای كسب مدال طلا در المپیك بود با بدشانسی در همان دور نخست به قید قرعه با " واكس اهود" جودوكار رژیم اشغالگر قدس روبرو شد، تا پرچمدار كشورمان در آتن نشان دهد ایران همچنان پرچمدار جهان اسلام برای مبارزه با رژیم صهیونیستی است.

آرش كه در رقابت های المپیك سیدنی 2000 بر خلاف دیگر جودوكارایرانی در همان دور نخستین حذف شده بودند تا عنوان پنجمی پیش رفت، وی پس از سیدنی تمام تمركز خود را برای حضور موفقیت آمیز در المپیك آتن كرد و حتی در این راه دو بار به طور پی در پی در جهان و برای اولین بار برای ایران مدال طلای 2001 و 2003 جهان را كسب كند تا ضمن معرفی خود به عنوان یك اعجوبه در جودوی جهان طلای المپیك آتن را هدف نهایی و قابل دسترس بداند.

بهرام افشارزاده دبیر كمیته ملی المپیك در گفتگویی گفت: باور این قرعه برای ما بسیار سخت بود، چرا كه آرش از امیدهای مسلم و شایسته و آماده ترین جودوكار ما برای كسب مدال و حتی طلا به شمار می رفت و آماده ترین جودو كار تیم ملی بود كه به دلیل مبارزه نكردن با حریف اشغالگر قدس خود به خود حذف شد.

وی افزود: قهرمان وزن 66- كیلوگرم جودو كشورمان بعد از المپیك سیدنی چهار سال زحمت كشیده بود و این مساله نه تنها در روحیه او بلكه در روحیه كل كاروان ورزشی كشورمان تاثیر گذاشت.

به هرحال امیدوارم دیگر جودوكاران ملی پوش با كسب نتایج قابل قبول قدرت خود را نشان داده و روحیه را به كاروان باز گردانند . البته یكی از نكات قابل توجه وزن فوق (66- كیلوگرم ) این است كه این مسابقات با حضور 64 جودوكار و به صورت تك حذفی برگزار و نماینده رژیم اشغالگر قدس در دور بعدی با برنده الجزایر و مصر روبرو خواهد شد و اگر این كشورها هم همچون نماینده ایران از رقابت با جودوكار صهیونیستی خودداری كنند بدین ترتیب جودوكار اسرائیلی بدون انجام حتی یك مسابقه به جمع مدعیان وزن خود می پیوند كه در این صورت كمیته بین المللی المپیك با ریاست " ژاك روگ" باید چاره ای برای این كار بیاندیشد.

در هر حال میراسماعیلی در حالی پرچم كشورمان را در مراسم افتتاحیه حمل كرد كه این بار به عنوان حامل پرچم ایران بلكه به عنوان پرچم دار جهان اسلام بر ضد صهیونیست غاصب، پای در این مراسم گذاشت تا نامش به تاریخ بپیوندد و به جهانیان بفهماند ملت ایران تحت هیچ شرایطی از آرمان های خود دست بر نخواهد داشت.

آرش تو با این كار خود نه دل مردم ایران و فلسطین مظلوم بلكه دل جهان اسلام را شاد كرده ای ، مردم كشورت بی صبرانه در انتظار بازگشت تو هستند تا چنان استقبالی از تو كنند كه در تاریخ ثبت شود استقبالی كه فقط در شان قهرمانان واقعی است، قهرمانانی كه نه در عكس یا صفحات روزنامه ها بلكه در دل مردم جای دارند. آرش تو اولین قهرمان كاروان ورزش ایران در المپیك آتن هستی .