تبیان، دستیار زندگی
تلقیح سالانه واکسن آنفلوانزا می ‌تواند به شما کمک کند تا از خودتان در برابر تاثیرات آزار دهنده ویروس آنفلوآنزا محافظت کنید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

10 نکته درباره واکسن آنفلوآنزا

واکسن آنفلوانزا

تلقیح سالانه واکسن آنفلوانزا می ‌تواند به شما کمک کند تا از خودتان در برابر تاثیرات آزار دهنده ویروس آنفلوآنزا محافظت کنید.

این نکات را در مورد واکسیناسیون آنفلوآنزا را به یاد داشته باشید:

1- واکسن تزریقی آنفلوآنزا حاوی ویروس کشته ‌شده است. استفاده از این واکسن پس از شش ماهگی مورد تایید قرار گرفته است.

2- واکسن استنشاقی آنفلوآنزا به صورت اسپری بینی از ویروس ضعیف ‌شده ساخته شده است و برای افراد بین 2 تا 49 سال مورد تایید قرار گرفته است.

3- این واکسن برای کسانی که قبلا نسبت به آن حساسیت نشان داده اند، توصیه نمی ‌شود.

4- تقریبا دو هفته پس از زدن واکسن، بدن شما پادتن‌ هایی تولید می‌ کند که برای محافظت در برابر آن گونه‌ی خاص ویروس آنفلوآنزا مورد نیاز هستند.

5- فصل شیوع آنفلوآنزا معمولا از مهر تا اردیبهشت به طول می ‌انجامد. بهترین ماه‌ها برای واکسیناسیون آنفلوآنزا مهر و آبان  است، اما بعد از این زمان هم می ‌توان واکسن زد.

تزریق واکسن

6- شما با زدن واکسن تزریقی آنفلوآنزا، آنفلوآنزا نمی ‌گیرید، اما عوارضی جزئی مانند تورم، تب خفیف و درد بدن ممکن است رخ دهد.

7- همین مسئله در مورد واکسن استنشاقی هم صادق است و تنها ممکن است اثرات جانبی جزئی به صورت آبریزش بینی، سردرد و گلودرد خفیف بروز کند.

8- طبق توصیه پزشكان، نیازی نیست كه همه افراد از این واكسن‌ استفاده كنند، بلكه افراد با بیماری ‌های خاص یا سالمندان بیش از سایرین به استفاده از این واكسن‌ نیاز دارند.

9- بر پایه تحقیقات انجام شده این واكسن از ابتلا به آنفلوانزا جلوگیری می‌ كند، اما تاثیر چندانی بر مرگ و میر ناشی از این بیماری ندارد. این در حالی است كه در گذشته تصور می ‌شد واكسن سرماخوردگی تا 50 درصد مرگ ناشی از بیماری آنفلوانزا را كاهش می ‌دهد.

10- توصیه می‌ شود كه در مورد تزریق این واكسن، حتما با پزشك متخصص مشورت شود؛ برای مثال افرادی كه به تخم ‌مرغ حساسیت دارند، حتما باید برای تزریق این واكسن تحت آزمایش و بررسی قرار گیرند.

همشهری

*مطالب مرتبط:

تجویز سلیقه‌ای واكسن آنفلوانزا

واكسن آنفلوانزا موثر است؟

آنفلوآنزا و واكسیناسیون(قسمت اول) و ( قسمت دوم)

شیوع آنفلوانزای جدید

مورد جدید آنفلوآنزای پرندگان در ترکیه

آنفلوآنزای پرندگان چه کسانی را تهدید می کند 

ویروس آنفلوآنزا در برکه‌های یخ‌زده هم زنده می‌ماند

برای درمان و مقابله با آنفلوآنزا چه باید بكنیم؟

آزمایش موفق واکسن آنفلوآنزای مرغی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.