تبیان، دستیار زندگی
ورزش دوستان ایرانی و به خصوص جامعه بسكتبال حامد حدادی ستاره خود را به خوبی می‌شناسد. بازیكنی كه پس از درخشش در ......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حدادی: ایرانی‌ام ، حمایتم نمی‌كنید؟

حدادی درالمپیک مقابل تیم آرژانتین

ورزش دوستان ایرانی و به خصوص جامعه بسكتبال حامد حدادی ستاره خود را به خوبی می‌شناسد. بازیكنی كه پس از درخشش در مسابقات جام ملت‌های آسیا نام خود را در میان المپیكی‌ها جای داد و پس از آن باافتخارترین بازیكن تیم بسكتبال ایران در پكن نام گرفت.

به نقل از ایسنا، پس از انجام 10 بازی تیم ممفیس گریزلیز در مسابقات لیگ حرفه‌ای آمریكا آسمانخراش بسكتبال ایران شانس حضور در تركیب تیمش را نداشت و تنها مجبور بود از بیرون چارچوب زمین چشم به بازی تیمش بدوزد البته ممفیس هم بدون حامد روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد. هنگام گفت‌وگوی با سنتر موفق بسكتبال ایران، ممفیس از 10 بازی صاحب تنها 3 برد و قبول 7 باخت بوده است. باختهایی كه نه تنها حامد، بلكه "مارك لاوارونی" سرمربی ممفیس را هم آزار می‌دهد.

* حامد نظرت درمورد شكستهای اخیرتیم ممفیس را بگو؟

- ما چند بازی را با اختلاف كم باختیم ، آن هم در شرایطی كه می توانستیم پیروز میدان باشیم . به هر حال بازیها در لیگ NBA بسیار فشرده دنبال می شود و در این میان تیمهایی موفق خواهند بود که از فرصتها به نحو مطلوب استفاده کنند البته در مجموع وضع تیم ما درمسابقات متوسط است.

* از اوضاع و احوال خودت بگو ، ظاهرا شرایط رضایت‌بخش نیست ؟

- در حقیقت وضع بد است ، دلیلش هم این است كه به من بازی نرسیده و من باید سعی و تلاش بیشتری داشته باشم تا بازی كنم.

* به هر حال بازیكنی هستی كه سال اول حضورت را در ممفیس می‌گذرانی؟

-  بله. همانطور كه همه گفته‌اند من در سال اول حضورم نباید انتظار زیادی برای بازی در تركیب اصلی داشته باشم البته همه هدفم این است كه خودم را به مربی تیم نشان بدهم و جزو معدود بازیكنانی باشم كه در همان ابتدای كار به میدان می‌رود.

حدادی در ممفیس

* شنیده ایم که تو باید آماده شركت در مسابقات توسعه NBA شوی؟

- بله. تقریبا از 10 روز دیگر تیم دوم ممفیس تشكیل می‌شود و من به همراه آن تیم به ایالتی كه در نزدیكی كانادا است می‌روم تا طی مدت 25 روز با آن تیم 11 بازی انجام بدهم.  این رقابتها برای حفظ آمادگی بازیكنان تیمهایی كه فرصت بازی در مسابقات اصلی را پیدا نكرده‌اند، ترتیب داده شده است. سال گذشته حدود 64 بازیكن در آن به میدان رفته‌اند و امسال هم احتمالا چنین شرایطی وجود خواهد داشت.

* مربی تیم ممفیس می‌تواند آن مسابقات را هم زیرنظر داشته باشد؟

- بله. ما كمی از تیم دور می‌شویم اما شیوه اطلاع رسانی و حتی حضور مربی تیم در آن مسابقات هم حرفه‌ای خواهد بود. ما قرار است پیش از شركت در آن رقابتها پنج، شش روز در یوتا تمرین كنیم و پس از آن راهی محل برگزاری مسابقات شویم. این مسابقات هم از 29 نوامبر تا 22 دسامبر در ایالتی كه منطقه سردسیری است، انجام می‌شود.

* از وضعیت و آمادگی بدنی‌ات راضی هستی؟

- من الان نزدیك به 2 ماه است كه بازی نكرده‌ام. این موضوع نه تنها اعتماد به نفسم را كم كرده بلكه سرعت بازی‌ام هم افت كرده اما با وجود این و در شرایطی كه به دلیل فشردگی بازیها، تیم ممفیس هم خوب تمرین نمی‌كند من سعی می‌كنم هر روز صبح 20 دقیقه بدوم و برنامه‌های آماده‌سازی را جدی بگیرم و در حال حاضر مهمترین هدفم این است كه در چشم مربی باشم.

* چه نظری درمورد 10 تیمی كه تاكنون با آنها بازی كرده و در مجموع مسابقات NBA دارید؟

- تیمهای آماده‌ای را در لیگ NBA می‌بینیم اما از طرفی نوعی عدم هماهنگی در عملكرد آنها هم كاملا مشهود است البته هنوز تا پایان مرحله مقدماتی و پیش از دور پلی‌آف نزدیك به 70 بازی دیگر وجود دارد بنابراین باید تا دیدن نمایش واقعی تیمها خیلی صبر كرد.

حدادی: ایرانی‌ام ، حمایتم نمی‌كنید؟

* اخبار رسانه‌های ایران را پیگیری می‌كنی؟

-  بله من اخبار ورزشی ایران را دوست دارم و آن را دنبال می‌كنم ، بعضا اخباری را هم از خودم می‌خوانم كه ناراحت كننده است.

* در مورد بازی نكردنت؟

- بله. من وقتی می‌بینم كه روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های ایران دائم از بازی نكردن من می‌نویسند و به آن می‌پردازند، ناراحت می‌شوم. این اخبار خیلی در روحیه من اثر می‌گذارد و اغلب از اینكه رسانه‌های ایران صبر و تحمل كمی دارند، دلخور می‌شوم.

* در این مدت انتظارات خودت برآورده شده؟

- در حال حاضر از خودم انتظار زیادی ندارم. من تازه به اینجا آمده‌ام و قطعا برای هماهنگ شدن با همه چیز به زمان نیاز دارم اما در شروع كار به خودم گفتم: "حامد" سال اول فقط روی نیمكت ممفیس هستی. البته تلاشم را برای هرچه بهتر شدن داشتم. به هر حال باید قبول كرد كه من ایرانی‌ام و به روحیه احتیاج دارم، آیا قرار نیست از من حمایت كنید؟!

حدادی در المپیک

* عمده تفاوتهای NBA با مسابقات دیگر چیست؟

- شرایط در اینجا خیلی جالب است، تیمها در جریان بازیها آماده می‌شوند و اصلا فرصت برگزاری تمرین ندارند. درست برخلاف ایران كه یك هفته تمرین می‌كنند و 40 دقیقه بازی. در اینجا حداقل در 7 روز 4 بازی انجام می‌شود. از طرفی سازماندهی تیمها در NBA فوق‌العاده است و اینطور نیست كه یك تیم چندین دوره فینال مسابقات را برگزار كند و قهرمان مسابقات غرب و كل قاره شود اما در عرض 3 روز مانده به مسابقات صحبت از انحلال به میان آید!

* از لحاظ امكاناتی مثل منزل و ماشین مشكلی نداری؟

- باشگاه طبق قرارداد حق و حقوق هر بازیكن را می‌دهد و اوست كه تشخیص می‌دهد چگونه و در كجا زندگی كند. من هم براساس آن خانه‌ای تهیه كرده‌ام و در آن ساكن هستم. یك ماشین مدل 2008 هم برای مدت 2 سال كرایه كرده‌ام كه در اختیار من و همسرم است.

* اگر در پایان صحبت خاصی داری بگو؟

- فقط از مردم خوب کشورم می خواهم که من را از دعای خیر خود بی نصیب نگذارند و مطمئن باشند که من به عنوان یک ایرانی تمام تلاش خود را برای درخشش دراین رقابتها انجام خواهم داد.