تبیان، دستیار زندگی
دانشمندان اروپایی می گویند که اولین گروه هشت نفری برای آزمایش 105 روزه انزوای کامل جهت مطالعه فشار های روانی سفر به مریخ، انتخاب شدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سفر انسان به مریخ

دانشمندان اروپایی می گویند که اولین گروه هشت نفری برای آزمایش 105 روزه انزوای کامل جهت مطالعه فشار های روانی سفر به مریخ، انتخاب شدند.

سفر انسان به مریخ

از میان این گروه هشت نفری، شش تن آنها برای زندگی؛ یعنی خوردن، خوابیدن و کار در داخل یک آزمایشگاه مهر و لاک شده در مسکو که در واقع شبیه سازی یک مأموریت به مریخ می باشد، انتخاب شدند. اقامت آنها که در ماه مارچ آغاز می شود، در واقع یک مقدمه برای مطالعه طولانی تر در اواخر سال 2009 می باشد که در آن زمان شش عضو دیگر 520 روز را با هم می گذرانند. این آزمایش های شدید با هدف این است تا دیده شود که زندانی بودن یا تحدید طولانی چقدر بر حوصله، رفتار، روان، نظم هورمون های بدن و تکمیل رژیم غذایی تأثیر می گذارد.

هشت نامزد نهایی برای آزمایش 105 روزه همه مردان بین سنین 28 و 39 از کشور دانمارک، سویدن، آلمان، فرانسه و بلژیک می باشند. این گروه در کلینیک مرکزی بیمارستان آکادمی علوم روسیه مورد آزمایشات جدی پزشکی عصب، دندان، چشم و روانشناسی قرار گرفتند.

سفر انسان به مریخ

این پروژه یک کار مشترک میان اداره پرواز فضایی انسان سازمان فضایی اروپا و دانشکده بررسی عوارض یا مشکلات زیست طبی روسیه می باشد.

ایسا و ناسا بصورت جداگانه از همین اکنون برای سه دهه سفر تاریخی انسان را به مریخ زمانبندی نمودند.

فاصله میان زمین و مریخ در کمترین حد 55 میلیون کیلومتر و در دورترین حد به 400 میلیون کیلومتر می رسد که بدین معنی یک سفر کامل به سیاره سرخ، 18 ماه را دربر میگیرد.

صحت خدمه پرواز، یعنی حالت روانی و فیزیکی به مثابه یک چالش جدی بوده که خواهان روی هم گذاشتن منابع مالی و ابزار تکنیکی برای این سفر می باشد.

منبع:

www.marsdaily.com

ترجمه:

یونس بخشی

به نقل از:

http://www.kabulsky.com/