تبیان، دستیار زندگی
خوشحالی یک وضعیت خاص ذهنی است. هر فردی درزندگی خود روزهایی را تجربه نموده که برایش خوشایندنبوده است. اما ناخرسندی مزمن می تواند سلامتی، شغل و روابط شما را تحت تاثیر قرار دهد.بجزهرگونه مشکلات پزشکی یا افسردگی های بلندمدت که نیازمند تجویزهای طبی و مساعدت حر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

احساس و ظاهر خود را دلنشین کنید

لبخند

خوشحالی یک وضعیت خاص ذهنی است. هر فردی در زندگی خود روزهایی را تجربه نموده که برایش خوشایند نبوده است. اما ناخرسندی مزمن می تواند سلامتی، شغل و روابط شما را تحت تاثیر قرار دهد. بجزهرگونه مشکلات پزشکی یا افسردگی های بلندمدت که نیازمند تجویزهای طبی و مساعدت حرفه ای می باشند ، می توانید میزان خوشحالی خود را کنترل نمایید. به خوشحال بودن فکر کنید تا احساس و ظاهر بهتری بدست آورید. دراین مقاله که بر گرفته از روز نامه ی ابتکار است12 راهکار برای احساس شادی به شما پیشنهاد می شود:

1)خوش بین باشید: به زندگی با دیدی مثبت نگاه کنید تا خود را به دلیل احساس انرژی و خوشحالی بسیار زیادی که نصیبتان خواهد شد ، متعجب سازید. به یاد داشته باشید که افراد شاد و مثبت بیشتر می توانند دیگران را مجذوب خود کنند.

2) دید وسیعی داشته باشید: اجازه ندهید مسائل کوچک شما را آشفته نماید. برای رسیدن به هدف خود پایدار و مقاوم باشید ، خواه آن هدف ریاست، پرداخت رهن و یا ازدواج  باشد. در این راه با موانعی مواجه خواهید شد . به سرانجام و پاداش تلاش تان فکر کرده و از ناخرسندی بخاطر مسائل کم اهمیت دوری نمایید.

3) سپاسگزار باشید: از دیگران قدردانی کنید. از همکار خود بخاطر کمکش بشما تشکر کرده و بدلیل موفقیت در انجام کارش به او تبریک بگویید. به خدمتکاری که صبحانه شما را برایتان می آورد کلمه ای محبت آمیز بیان کنید. به شخص درمانده ای که در خیابان از مقابلش رد می شوید ، کمک نموده و از اینکه زندگی مسرت بخشی دارید شکرگزار باشید.

4) از زندگی لذت ببرید: به کارهایی مبادرت نمایید که از انجام دادن آنها لذت میبرید. اتومبیل تان را بشویید ، به برخی تعمیرات جزئی در منزل بپردازید ، تلویزیون تماشا کنید ، خرید بروید. برای خود یک اولویت قائل شده و آنچه را که دوست دارید انجام دهید.

5) از جسم خود مراقبت نمایید: غذایخوب بخورید و ورزش کنید. به باشگاه رفته و کمی بدوید یا در یک بازی ورزشی شرکت کنید. همراهی نمودن یک تیم به عنوان یک عضو و بیرون رفتن با هم تیمی ها بعد از بازی، برای جسم و فکر شما مفید خواهد بود.

6) برنامه های خود را تغییر دهید: برنامه های روزانه خود را عوض نموده تا انرژی جدیدی پیدا کنید. مرز مشخصی بین کار و تفریح ایجاد نمایید. برای فعالیت های سرگرم کننده و یا تفکر در محیطی آرام از خانه خارج شوید.

7) با مردم در تماس باشید: آیا بخاطر می آورید زمانی که یک دوست قدیمی به طور غیر منتظره با شما تماس گرفته باشد ، آن لحظه چه احساسی داشتید؟ برای یکی از آشنایان ایمیلی ارسال نموده یا با افراد فامیل و یا دوستان قدیمی خود تماس گرفته و از حال آنها باخبر شوید.

خوشحالی حالتی از ذهن است که کاملا می تواند تحت کنترل شما باشد. محیط پیرامون خود را به گونه ای مهیا سازید که فرصت هایی برای شناختن و لذت بردن از جنبه های مثبت و خوشایند زندگی را فراهم آورد. برای شاد بودن تلاش کنید.

8) خلاق باشید: روزنه ای برای انرژی خلاق خود بیابید. این ممکن است شامل کاردستی، نقاشی، ترسیم کاریکاتور، نویسندگی و یا حتی باغداری باشد. مهم نیست که چقدر مشغله داشته باشید و یا تا چه اندازه در آخر هفته احساس بی حالی می کنید ، اگر زمانی را برای انجام فعالیت های خلاق اختصاص دهید ، احساسی شادتر و سالم تر خواهید نمود.

9) برای خود همدمی پیدا کنید: تقسیم نمودن تجربیات با کسی که به او عشق می ورزید ، خوشحالی شما را افزایش خواهد داد. محبت وعشق پاک باعث بوجود آمدن احساس امنیت، رضایت و شادمانی در شما می گردد. روابط مشروع نیز می تواند برای ذهن و جسم شما اثرات بسیار مفیدی داشته باشد.

10) با کسی صحبت نمایید: یکی از دوستان خود را برای هم صحبتی و بیان احساسات و عقاید خود انتخاب کنید. او در مورد شما قضاوت ننموده و مشکلات شما را حل نخواهد کرد.وی به حرفهای تان گوش می دهد چرا که می داند شما نیز همین کار را برایش انجام خواهید داد.

11) تخیل کنید: آرزوها ی خود را یادداشت نموده و به تدریج آنها را واقعیت ببخشید. آنگاه همیشه چیزهایی برای انتظار کشیدن، و جایی برای متمرکز کردن انرژی خود خواهید داشت.

12) بخشنده باشید: شاید زمان آن فرا رسیده باشد که کسی (یا خودتان) را بخاطر چیزی که اتفاق افتاده و یا گفته شده مورد بخشایش قرار دهید. اتفاقات و اشتباهات گذشته را پذیرفته و فراموش کنید. بدانید که نمی توانید زمان را به عقب برگردانید.

در دنیای واقعی نمی توانیم از دیگران انتظار داشته باشیم تا برای ما شادمانی ایجاد کنند. خوشحالی حالتی از ذهن است که کاملا می تواند تحت کنترل شما باشد. محیط پیرامون خود را به گونه ای مهیا سازید که فرصت هایی برای شناختن و لذت بردن از جنبه های مثبت و خوشایند زندگی را فراهم آورد. برای شاد بودن تلاش کنید.

مقالات مرتبط :

شوخی به میزان لازم!

نگاه عاشقانه به زندگی

آموزش روش صحیح غصه خوری!

شادی پایدار

شاد باشیم ودیگران را شاد کنیم

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.