تبیان، دستیار زندگی
برترین های جشنواره منطقه ای تئاتر دفاع مقدس معرفی شدند دومین جشنواره تئاتر دفاع مقدس همدان، با معرفی برترین ها به كار خود پایان داد. هیأت داوران این جشنواره متشكل از فردوس حاجیان، سیدكاظم علوی و حمید صنیعی پور در بخش كارگر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری 22 مرداد ماه 1383

برترین های جشنواره منطقه ای تئاتر دفاع مقدس معرفی شدند

دومین جشنواره تئاتر دفاع مقدس همدان، با معرفی برترین ها به كار خود پایان داد.

هیأت داوران این جشنواره متشكل از فردوس حاجیان، سیدكاظم علوی و حمید صنیعی پور در بخش كارگردانی كسی را شایسته دریافت رتبه نخست ندانست و رتبه دوم و سوم این بخش را به احسان جانمی، احسان رحیمی، حسن حاجت پور و محمد مهدی خاتمی اهداء كرد.

همچنین در بخش نمایشنامه نویسی، هیچ متنی شایسته دریافت عنوان نخست تا سوم نشد و تنها از نویسندگان نمایشنامه های «حلقه مفقوده»، «دایه شیرین رو بردن»، «گلایه» و «گمشده» تقدیر شد.

در بخش طراحی صحنه نیز رضا حسن زاده، طراح نمایش «گلایه» و حسین فدایی حسینی، طراح صحنه نمایش «حلقه مفقوده» برگزیده شدند و هیچ نمایشی در این بخش برگزیده سوم نشد. در بخش بازیگری مرد «احمد ریحانه» بازیگر نمایش گلایه اول شد، امیر هاشمی و احسان رحیمی بازیگران نمایش «گاورتگ» دوم شدند و حسن حاجت پور، بازیگر نمایش «دایه شیرین» به عنوان نفر سوم برگزیده شد.

در بخش بازیگری زن نیز مریم معلایی زهرا و مژگان غربالی بازیگران نمایش «دایه شیرین رو بردن» اول و سوم و منصوره شیرازی و پگاه خسروی دوم شدند.

در این جشنواره، 2 نمایش «دایه شیرین رو بردن» از شاهین شهر اصفهان و «گلایه» از مشهده به جشنواره سراسری دفاع مقدس راه یافتند.

دومین جشنواره تئاتر دفاع مقدس همدان با تقدیر از پیشكسوتان تئاتر همدان، احمد بیگلریان و عباس شبنم بابایی، لوح عفاف را به نرگس حسن زاده و مائده آریانوش اهدا كرد.