تبیان، دستیار زندگی
نخستین نمایشگاه فروش عكس ایران شامگاه گذشته -20 آبان ماه - با نمایش بیش از 700 عكس در موسسه فرهنگی هنری صبا آغاز به‌كار كرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نخستین نمایشگاه فروش عكس آغاز به‌كار كرد

نمایشگاه عکس

با رقم‌های 300 هزار تا 5 میلیون تومان

نخستین نمایشگاه فروش عكس ایران شامگاه گذشته -20 آبان ماه - با نمایش بیش از 700 عكس در موسسه فرهنگی هنری صبا آغاز به‌كار كرد.

افتتاح این نمایشگاه با استقبال هنرمندان و دانشجویان و با حضور محمود شالویی- مدیر دفتر هنرهای تجسمی و محسن زارع- مدیر موسسه فرهنگی هنری صبا ـ بهمن نامور مطلق ـ دبیر فرهنگستان هنر ـ و همراهی هنرمندان چون جعفر پناهی، رضا كیانیان، فریبرز عرب‌نیا، محمد فرنود، احمد نادعلیان و ....برگزار شد.

مجموعه عكس‌های جنگ از كاوه گلستان ، عكس‌هایی از محمد فرنود، مجموعه عكس‌های «دوتایی» از محسن رسول‌اف، مجموعه‌ای «بدون عنوان» از ناصر تقوایی ، عكس «دیدار همافران با امام (ره)» از حسین پرتوی و ... در كنار آثار دیگر به چشم می‌خورد.

مجموعه‌ عكس‌های «پنجره‌ای رو به حیاط» از عباس كیارستمی، «سوئد(اروپا)» از نیكی كریمی، «آثار تاریخی» و چند عكس دیگر از نیكول فریدنی، «اكالیپتوس» از رضا كیانیان، مجموعه عكس‌های جنگ از كاوه گلستان ، عكس‌هایی از محمد فرنود، مجموعه عكس‌های «دوتایی» از محسن رسول‌اف، مجموعه‌ای «بدون عنوان» از ناصر تقوایی ، عكس «دیدار همافران با امام (ره)» از حسین پرتوی و ... در كنار آثار دیگر به چشم می‌خورد.

قیمت آثار نیز در كنار عكس‌ها با نام هنرمند و عنوان اثر او قرار گرفته بود كه البته در میان آنها معدود آثاری نیز بدون عنوان و بدون قیمت بودند.

مجموعه‌ای از عكس‌های فریبرز عرب‌نیا در این میان بود كه به گفته‌ی خودش به دلیل تحویل دیرهنگام اثر از سوی او به مجموعه این اتفاق افتاده است. البته او در كنار آثارش قرار گرفته بود و به معرفی آنها برای بازیدكنندگان می‌پرداخت.

نمایشگاه عکس

به گفته‌ی مدیر روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا تا روز گذشته هنوز آمار دقیقی از فروش و متقاضیان آثار این نمایشگاه در دست نبوده است، اما به گفته‌ی ‌ او برخی از آثار چندین متقاضی دارد كه برای رفع این مشكل و طبق وعده‌ی قبلی مدیریت موسسه قرار است در روزهای پایانی این نمایشگاه حراج این تعداد آثار با قیمت پایه آثار در نمایشگاه انجام می‌شود.

بالاترین قیمت عكس‌های عرضه شده در نمایشگاه پنج میلیون تومان است و پایین‌ترین آن 300 هزار تومان، ولی در كنار آن كارهای معدودی به چشم می‌خورد كه قیمت ندارند.

مجموعه‌ عكس‌های «پنجره‌ای رو به حیاط» از عباس كیارستمی، «سوئد(اروپا)» از نیكی كریمی، «آثار تاریخی» و چند عكس دیگر از نیكول فریدنی، «اكالیپتوس» از رضا كیانیان در كنار آثار دیگر به چشم می‌خورد.

به گفته‌ی صفایی این آثار رقم‌هایی بالاتر از قیمت تعیین شده برای آثار نمایشگاه داشتند كه از سوی هنرمندان عرضه شده بود و برای حل این مشكل این تعداد آثار بدون قیمت به نمایش گذاشته شدند تا در حراج روزهای پایانی توسط متقاضیان و كارشناسان قیمت‌گذاری شوند و در میان این آثار عكس‌هایی از جمشید بایرامی، محمد فرنود و عباس كیارستمی قرار دارد.

صفایی همچنین درباره خریداران دولتی و تقاضای دفتر هنرهای تجسمی و سایر موزه‌های مرتبط برای خرید آثار هنری گفت: در حال حاضر كارشناسان این موزه‌ها و دفتر هنرهای تجسمی در حال بررسی آثار هستند و قطعا یكی از خریداران نمایشگاه محسوب می‌شوند. در كنار آنها بانك‌ها‌ نیز از جمله دیگر خریداران این آثار محسوب می‌شوند.

نمایشگاه عکس

به گزارش ایسنا، بعد از انتشار فراخوان اكسپو، هیئت انتخاب این نمایشگاه فروش - متشكل از اكبر عالمی، اسماعیل عباسی و فرهود حقی ـ در بخش عكاسان حرفه‌ای 330 عكس از 90 هنرمند، در بخش عكاسان تجربی 191 اثر از 110 هنرمند و در بخش نگارخانه‌ها 191 اثر از 66 هنرمند را برای عرضه انتخاب كردند كه در نمایشگاه به چشم می‌خورد.

در میان آثار عرضه شده از سوی نگارخانه‌ها نیز نام گالری‌های دی، سیحون، گیتا، راه‌ابریشم،مژده،صبا و ... با آثاری از مریم زندی، كورش امام، جمشید بایرامی و ... دیده می‌شد.

گفتنی است: این نمایشگاه تا دوم آذر ماه ادامه دارد.

منبع : ایسنا